Dia Mundial de la Ràdio 2023. Ràdio i Pau.

Dilluns 13 de febrer és el Dia Internacional de la Ràdio i amb motiu d’aquesta efemèride des del Centre de Recursos Pedagògics de Badalona organitzem 4 dies de programació de ràdio escolar.

Clica si vols escoltar les emissions programades,

La ràdio és un mitjà poderós per celebrar la humanitat en tota la diversitat i constitueix una plataforma per al discurs democràtic.

Amb el lema “Ràdio i Pau”, durant aquests dies, els centres educatius de Badalona i un centre de Barcelona, emetran els seus programes, posant veu a situacions properes, realitats punyents, neguits i propostes d’acció. Des de l’esperit crític, el treball en equip i de presa de consciència respecte als objectius de desenvolupament sostenible.

Proclamat el 2011 pels Estats Membres de la UNESCO i adoptat per l’Assemblea General de les Nacions Unides el 2012 com a Dia Internacional, el 13 de febrer es va convertir en el Dia Mundial de la Ràdio (DMR).

Recuperarem dos discursos plenament vigents. El primer és el discurs de Malala Yousafzai a l’ONU. Malala és coneguda pel seu activisme a favor dels drets civils, especialment dels drets de les dones. El segon dels discursos, també d’una rigorosa vigència i actualitat és el que Pau Casals va pronunciar a les Nacions Unides el 24 d’octubre de 1971, amb motiu de l’estrena de l’Himne a les Nacions Unides, que ell mateix havia compost.

Aquests dies anirem punxant cançons de la cantata creada per l’equip del Camp d’Aprenentatge Pau Casals del Vendrell i el Petit Taller de cançons. Aquestes cançons ens animem a prendre consciència del moment en què ens trobem i ens animen a lluitar individual i col·lectivament per aconseguir aquests canvis tan necessaris.

De dilluns a dimecres i de 9:00 a 13:00 anirem emetent programes de diferents centres educatius de Badalona: Escola Feliu i Vegués, Escola Josep Carner,  Institut Escola Turó d’en Caritg, Institut Isaac Albéniz, Institut Eugeni d’Ors, Institut Pompeu Fabra i el col·legi Lestonnac. També dels Maristes de Barcelona. Per tancar la setmana, dijous 16 de febrer de 10:30 a 12:30 emetrem, una programació especial des de l’institut Ventura Gassol de Badalona

En aquest enllaç hi trobareu els horaris de la programació.

Volem felicitar els centres que han participat d’aquesta proposta.