Dia Mundial de la Ràdio 2023. Ràdio i Pau.

Dilluns 13 de febrer és el Dia Internacional de la Ràdio i amb motiu d’aquesta efemèride des del Centre de Recursos Pedagògics de Badalona organitzem 4 dies de programació de ràdio escolar.

Clica si vols escoltar les emissions programades,

La ràdio és un mitjà poderós per celebrar la humanitat en tota la diversitat i constitueix una plataforma per al discurs democràtic. 

Amb el lema “Ràdio i Pau”, durant aquests dies, els centres educatius de Badalona i un centre de Barcelona, emetran els seus programes, posant veu a situacions properes, realitats punyents, neguits i propostes d’acció. Des de l’esperit crític, el treball en equip i de presa de consciència respecte als objectius de desenvolupament sostenible.

Proclamat el 2011 pels Estats Membres de la UNESCO i adoptat per l’Assemblea General de les Nacions Unides el 2012 com a Dia Internacional, el 13 de febrer es va convertir en el Dia Mundial de la Ràdio (DMR).

Recuperarem dos discursos plenament vigents. El primer és el discurs de Malala Yousafzai a l’ONU. Malala és coneguda pel seu activisme a favor dels drets civils, especialment dels drets de les dones. El segon dels discursos, també d’una rigorosa vigència i actualitat és el que Pau Casals va pronunciar a les Nacions Unides el 24 d’octubre de 1971, amb motiu de l’estrena de l’Himne a les Nacions Unides, que ell mateix havia compost.

Aquests dies anirem punxant cançons de la cantata creada per l’equip del Camp d’Aprenentatge Pau Casals del Vendrell i el Petit Taller de cançons. Aquestes cançons ens animem a prendre consciència del moment en què ens trobem i ens animen a lluitar individual i col·lectivament per aconseguir aquests canvis tan necessaris. 

De dilluns a dimecres i de 9:00 a 13:00 anirem emetent programes de diferents centres educatius de Badalona: Escola Feliu i Vegués, Escola Josep Carner,  Institut Escola Turó d’en Caritg, Institut Isaac Albéniz, Institut Eugeni d’Ors, Institut Pompeu Fabra i el col·legi Lestonnac. També dels Maristes de Barcelona. Per tancar la setmana, dijous 16 de febrer de 10:30 a 12:30 emetrem, una programació especial des de l’institut Ventura Gassol de Badalona

En aquest enllaç hi trobareu els horaris de la programació.

Volem felicitar els centres que han participat d’aquesta proposta.

Desplaça cap amunt
Ves al contingut