EL MONESTIR DE SANT JERONI DE LA MURTRA AL MOBILE HISTORY MAP

Sant Jeroni de la Murtra és el primer punt de Badalona que apareix a l'aplicació de Georeferenciació col·laborativa del Patrimoni (material i immaterial) Mobile History Map. Alumnes de l'Institut Ventura Gassol hi han treballat recollint informació (català, castellà i anglès), imatge gràfica (foto i vídeo) i també àudios en anglès.

Per veure-la feu clic aquí o al al mapa i busqueu Badalona.

Ben aviat hi tindrem nous punts de la ciutat, en aquests moments hi ha centres recollint informació per crear els punts de la casa Enric Pavillard, Baetulo, el Turó d'en Boscà, i la Masia de Can Canyadó.

El Mobile History Map és una aplicació de Georeferenciació col·laborativa del Patrimoni (material i immaterial) que permet als alumnes crear i desenvolupar projectes col·lectius mitjançant l’ús de la tecnologia mòbil. Els estudiants són desenvolupadors actius en la creació d’itineraris i punts d’interès propers als seus centres educatius per mitjà de la geolocalització. Ells mateixos, de forma col·laborativa, creen i editen continguts descriptius del seu entorn més immediat. Aquesta part del programa advoca per l’ús de les tecnologies mòbils aplicades a temes no tècnics i a l’àmbit de les humanitats.

MHM posa el punt de mira en l’ús del mòbil com a dispositiu d’entrada de dades però sobretot com a instrument per a l’explotació de la informació georeferenciada. En aquest sentit MHM permet crear escenaris/projectes per georeferenciar qualsevol temàtica, encara que totes tenen en comú l’augment d’informació in situ del patrimoni.

L'aplicació MHM està disponible també per a mòbils (iOS i Android).