Xerrada “Cent anys de l’Escola Graduada a la vila d’Organyà (1913-1923)

El dissabte 17 de juliol, a les 19:30 hores, tindrà lloc la xerrada “Cent anys de l’Escola Graduada a la vila d’Organyà (1913 – 1923)” a la Sala Xart de l’Ajuntament de la vila d’Organyà a càrrec de l’historiador i col·laborador en matèria de recerca de l’Arxiu Comarcal de l’Alt Urgell, Daniel Fité Erill.

En paraules de l’investigador, “A inicis del segle XX un nou model educatiu, l’escola graduada, comença a implantar-se al nostre país de forma lenta i gradual. Aquest model educatiu que naixia per compartir espai amb l’aleshores universal escola unitària, no es consolidarà fins la segona dècada del segle XX. La vila d’Organyà serà en aquest context la pionera urgellenca en aquest nou model d’escola pública (…) Un nou model educatiu que requeria una reorganització de l’espai de la fins aleshores vigent escola unitària situada a la Plaça Major de la vila. Les necessitats d’espai derivades del nou model escolar van portar a la construcció del nou edifici escolar ubicat als afores de la població, entre els anys 1918-1923. L’edifici, enguany centenari, acabaria essent conegut com a Les Escoles Graduades.

Aquesta activitat, organitzada per l’Ajuntament d’Organyà, es podrà seguir presencialment (amb aforament limitat, mascareta i distància de seguretat) i també per streaming a l’enllaç següent: https://youtu.be/8eMrF4DQFOI.