X Jocs Florals Escolars de Catalunya

El Departament d’Educació convoca els X Jocs Florals Escolars de Catalunya amb l’objectiu de promoure l’escriptura tant en prosa com en poesia en infants i joves de sis a divuit anys. La categoria del conte il·lustrat està adreçada a l’alumnat de primària de centres ordinaris i també d’educació especial.

El centres interessats a participar en el concurs s’han d’inscriure abans de l’1 de març en el formulari que han rebut.

Per facilitar la participació en la categoria de conte audiovisual, aquest any s’oferirà una sessió de suport sobre narrativa digital. Anirà a càrrec del Joan Jordi Vitores i es realitzarà el dimarts 28 de febrer de 17h a 19h. Al formulari hi ha un espai per recollir els centres interessats en aquest taller.

A la XTEC trobareu recursos i materials per treballar el procés d’escriptura amb l’alumnat.

Textos guanyadors en l’edició del 2022:

• La gran tempesta a Bettenty (categoria A1, alumnat de cicle inicial d’educació primària, prosa)
  • La música és vida (categoria A2, alumnat de cicle inicial d’educació primària, poesia)
  • L’arbre emocional (categoria B1, alumnat de cicle mitjà d’educació primària, prosa)
  • Haikus: el pati de l’escola (categoria B2, alumnat de cicle mitjà d’educació primària, poesia)
  • Un viatge extraordinari (categoria C1, alumnat de cicle superior d’educació primària, prosa)
  • El meu somni (categoria C2, alumnat de cicle superior d’educació primària, poesia)
  • El tomàquet es diverteix (categoria D1, alumnat d’educació especial d’educació primària, prosa)
  • Les pel·lícules (categoria D2, alumnat d’educació especial d’educació primària, poesia)
  • La cabana al bosc (categoria E1, alumnat d’educació especial d’educació secundària obligatòria, prosa)
  • El poemari (categoria E2, alumnat d’educació especial d’educació secundària obligatòria, poesia)
  • Després de tu (categoria F1, alumnat de primer i segon d’educació secundària obligatòria, prosa)