VIII trobada de glosa de l’Alt Urgell

El 25 de maig s’ha realitzat a la sala d’actes de l’Institut la Valira de la Seu d’Urgell la VIII trobada de glosa de l’Alt Urgell. Aquest any han participat 240 alumnes de set de centres educatius de primària i secundària de la comarca, acompanyats del músic Pep Lizandra.

L’acte ha començat amb la presentació glosada de l’alumnat de les escoles Pau Claris i Albert Vives i l’Institut la Valira, de la Seu d’Urgell, de l’Institut-Escola d’Oliana i de tres escoles de la ZER Urgellet: Sant Esteve d’Alàs, Castell-ciutat i Arnau Mir del Pla de Sant Tirs.  A continuació els participants han superat tres proves d’improvisació creant quartetes a partir de parelles de paraules, objectes i completant estrofes incompletes mentre el públic assistent participava improvisant també diferents versos. Per terminar, cada centre s’ha acomiadat amb les estrofes que havien preparat a classe i tots els participants han participat en un comiat conjunt.

Al llarg d’aquest curs, el professorat responsable s’ha anat trobant i preparant la trobada en el marc d’una activitat del Pla de Formació de Zona del CRP de l’Alt Urgell, que organitza l’activitat amb el suport del Consell Comarcal de l’Alt Urgell i l’Ajuntament de la Seu d’Urgell.