Projecte Històries i camins

El Projecte Històries i camins s’adreça a l’alumnat de 3r d’ESO i es pot participar des de diferents matèries: català, socials, plàstica i ed. física. En el marc del projecte, IDAPA ofereix la proposta didàctica Creant històries camineres, adreçada als centres de secundària.

Aquest projecte de curs té com a objectiu crear una història-camí a partir del treball del grup classe, aplicant una metodologia específica per tal de generar la història, idear el recorregut, fer la fitxa tècnica i il·lustrar el text. Es proposa iniciar a l’alumnat a les tasques de recerca a través de:

a) Consultar diferents fonts d’inspiració literària (memòria oral, fonts periodístiques, rondalles i llegendes locals, altres fonts literàries i fets històrics).
b) Realitzar un treball sobre rutes i senders de l’àmbit comarcal de cada centre.
c) Realitzar la fitxa tècnica de la ruta en què transcorre la història i maquetar el relat final mitjançant recursos gràfics d’il·lustració i/o fotografia.

Des de l’organització es contempla la possibilitat de realitzar sessions específiques que posin en contacte l’alumnat amb professionals de la literatura, la il·lustració i del món del senderisme. Aquestes sessions són costejades per l’IDAPA. També impulsa el treball amb biblioteques i arxius comarcals, així com amb les llibreries i altres entitats vinculades al patrimoni de l’àmbit territorial pirinenc.

Finalment, IDAPA subvenciona un autobús per fer el recorregut d’una de les històries que apareixen en l’exposició Històries i camins. I també la representació de l’obra de teatre Camins que parlen de la companyia la Fanga Escènica.