Premis COAC de fotografia i treballs de recerca

Avui s’han lliurat a la Delegació del Pirineu del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC) els dissetens Premis COAC per a Treballs de Recerca d’estudiants de batxillerat de les comarques de l’Alt Pirineu i Aran i els del Concurs de Fotografia d’Arquitectura i Urbanisme 2023.

Pel que fa als treballs de recerca, el primer premi ha estat per “El desenvolupament urbanístic i històric de la Seu d’Urgell”, de l’alumne Marc Pino Planavila, de l’Institut Joan Brudieu de la Seu d’Urgell. El primer accèssit se l’ha endut el treball La Seu d’Urgell: Evolution Urbain de ma villa, de l’Anna Rebés Puigcercós i el segon accèssit ha estat per a Arquitectura i Pintura romànica religiosa al Pirineu català i Andorra, de Marta Carmona Tor, totes dues alumnes del mateix centre de secundària.

L’objectiu d’aquests premis és fomentar l’interès entre els alumnes de batxillerat pels treballs de recerca i investigació relacionats amb l’Arquitectura i el Disseny, la Ciutat i l’Urbanisme, el Territori i el Paisatge i l’Ecologia i la Sostenibilitat. En total, s’han presentat al certamen d’enguany vuit treballs de recerca d’alumnes de l’Institut Joan Brudieu de la Seu d’Urgell.

En el mateix acte, s’han entregat els premis del Concurs de Fotografia d’Arquitectura i Urbanisme 2023 per als alumnes de Batxillerat Artístic de l’Institut Joan Brudieu de la Seu d’Urgell, organitzat en col·laboració amb el Centre de Recursos Pedagògics Alt Urgell-Cerdanya i emmarcat en el Pla comarcal de dinàmica educativa.

El primer premi, escollit entre una quarantena de fotografies presentades, ha estat per a la fotografia “Font Verda”, de l’alumne Ian Cuberes; el segon premi ha recaigut en la fotografia “L’Arc Històric de la Seu”, de Valery Martínez, i el tercer guardó ha estat per a “Foscor”, de Clàudia Bosom.

L’entrega dels premis ha tingut lloc a la sala d’actes de la Delegació del Pirineu del COAC,  i ha estat presidida pel delegat, Joan Marquet.