Poesia a través del joc: Recursos del Ramon Besora

El Ramon Besora ens comparteix dos dossiers per oferir recursos sobre el treball poètic a l’aula.

El primer dossier consta de dues parts:

• Aproximació a la poesia a través del joc, que és el resultat d’un treball d’aula que l’autor va dur a terme a l’escola El Puig d’Esparreguera.
  • Poesia amb els cinc sentits, són propostes didàctiques que poden ajudar a completar el material publicat pel Departament d’Educació en el concurs “El gust per la lectura”, ja que aquest  curs s’ha proposat la lecura del Zoo de paraules per al cicle inicial. Per facilitar el treball del poemari, a l’XTEC s’ha publicat la Guia didàctica i el Quadern de l’alumne.

El segon dossier, titulat “l’Oreneta”,  és una proposta didàctica que la Dra. Margarida Prats ha fet a  partir del poema del mateix títol del Ramon Besora, que pertany al poemari “Laberint roig”.

Tot i que les propostes van dirigides especialment al cicle inicial, poden ser  apropiades per a tots els cicles d’educació primària i que el quadern de l’alumnat pot servir com a model per a l’elaboració de diferents activitats.