Pilotatge Estades del Laboratori de Transformació Educativa

Des del Laboratori de Transformació Educativa s’ha proposat una activitat de Pilotatge d’Estades a centres.  Al nostre territori serà l’INS la Valira de la Seu d’Urgell qui acollirà, durant el mes de març, visites de diferents centres que participen en  el Programa d’Innovació PAcTE (Programa d’acceleració de la transformació educativa/ Eines per al canvi).

El centre ofereix dues estades: la primera enfocada a l’organització i gestió del centre, que ja ha realitzat l’escola Pau Claris de la Seu, i la segona destinada a la gestió del projecte radiofònic “Fem ràdio” que duen a terme des de fa anys al centre i que compartiran amb l’escola El Turó, de Vigues i Riells.  Des de l’institut es valora molt positivament aquesta proposta i treballar conjuntament amb altres centres educatius.

L’estada en centre consisteix en una experiència formativa per la qual un màxim de dos docents d’un centre (un, membre de l’equip directiu) fan una estada de 4 dies a un altre centre que fa d’amfitrió. El docent resident adquireix uns coneixements a partir de la seva observació i participació en el centre amfitrió i després en fa transferència al claustre del seu centre d’origen per poder establir objectius de millora i implementar canvis.

En la Xarxa territorial de Transformació Educativa participa també l’ESC Pau Claris de la Seu d’Urgell.