Nou recurs: llibres de Gregorio Luri

Aquest curs els docents de la zona tindrem l’honor de poder gaudir d’una xerrada amb Gregorio Luri a la Seu d’Urgell. A la biblioteca del CRP trobareu quatre llibres de Gregorio Luri que podeu demanar en préstec per conèixer-lo millor. L’autor és un bon coneixedor del món educatiu, hi ha treballat en tots els nivells, des de l’escola fins a la universitat. Ha publicat una quinzena de llibres de filosofia i pedagogia, entre els quals hem adquirit L’escola contra el món, La escuela no és un parque de atracciones, Sobre el arte de leer El deber moral de ser inteligente. Esperem que us siguin útils.

Una crida a l’esperança. Quan criticar l’escola i els mestres s’ha convertit en un esport, quan els profetes de calamitats són venerats pels mitjans de comunicació, el llibre de Gregorio Luri desemmascara tòpics, asserena els ànims i predisposa a l’acció.

Ressenya a la revista educat

El sistema educatiu viu moments de gran estrès. La veritat és que fa anys que és convuls i necessita una reflexió. Ho diu el filòsof i pedagog Gregorio Luri al seu llibre “L’escola no és parc d’atraccions” i en aquest reportatge sobre el present i el futur del sistema educatiu a Espanya.

“Ja sé que estem en altres temps, però no m’importa fer una parcial defecció del present per defensar el deure moral de ser intel·ligents. La tesi que el compromís amb la intel·ligència és un deure moral recorre tota la nostra herència cultural. Fàcilment, podríem adduir centenars de sentències en el seu suport, però en tenim prou amb uns quants exemples per posar de manifest la continuïtat d’aquesta ambició.”

Article de l’autor sobre aquesta lectura.

Aquest llibre és, una guia per entendre com s’aprèn a llegir. Però encara més important, què és aprendre a llegir? Aprendre a llegir i tenir una bona comprensió de lectura és clau perquè determinarà molts aspectes de la nostra vida i la seva qualitat; com bé afirma l’autor, «vivim com llegim». Una lectura tan imprescindible com és amena sobre l’educació i la lectura, i les seves implicacions.