Moviment de Renovació Pedagògica dels Pirineus

El 24 de febrer es va presentar a Sort el Moviment de Renovació Pedagògica dels Pirineus, format aquest curs escolar per docents d’escoles de l’Alt Pirineu i Aran  L’entitat vol contribuir a la millora educativa i social de la demarcació i el país.

La finalitat del moviment és proposar tota mena d’activitats dirigides a millorar l’educació a Catalunya i a assolir una Escola Pública de qualitat, renovada i arrelada al país, on la llengua catalana sigui una eina de cohesió social i garantia d’oportunitats. Exemples d’aquestes propostes seria:

• La formació i actualització continuades dels professionals de l’educació de la zona.
  • L’anàlisi, la definició i la intervenció, quan el Moviment de renovació pedagògica dels Pirineus ho cregui convenient, sobre els aspectes de planificació educativa dins l’àmbit de la zona i les seves localitats, sobre aspectes educatius generals.
  • Portar a terme qualsevol activitat cultural, cívica o d’esplai dintre del camp de l’educació formal i no formal o en benefici dels associats.

Per tal de complir aquests objectius es duran a terme les següents activitats:

• Organitzar l’Escola d’Estiu del Pirineu.
  • Organitzar activitats de perfeccionament dels docents durant el curs escolar.
  • Impulsar, realitzar i difondre activitats d’intercanvi i d’investigació en el camp de l’educació mitjançant la cooperació dels seus membres.
  • Fer l’anàlisi o estudi i assessorar a organismes i entitats que ho sol·licitin, en la mesura de les seves possibilitats i sempre que la Junta ho consideri convenient.
  • Realitzar xerrades i debats dirigits a tota la població sobre temes educatius.
  • Establir col·laboracions amb organismes, institucions i altres associacions relacionades amb el fet educatiu (Generalitat, Ajuntaments, ICEs, etc.) mitjançant acords o convenis bilaterals.
  • Fomentar i mantenir relacions de col·laboració i d’intercanvi amb els diferents grups territorials i/o Associacions Educatives existents a Catalunya i arreu, tendint a fer confluir aquells que comparteixin uns objectius semblants.
  • Crear un fons de material didàctic.
  • Promoure i participar en tasques de cooperació al desenvolupament de zones o països amb importants dèficits.
  • Col·laborar en la sensibilització, promoció i consolidació de l’educació intercultural.
  • Promoure la implicació de les famílies de l’alumnat nouvingut, d’origen estranger i/o amb risc d’exclusió en el procés educatiu dels seus fills/es
  • Impulsar qualsevol altra activitat encaminada a la consecució de les finalitats del Moviment de renovació pedagògica dels Pirineus.

Informació sobre l’acte de presentació al web de l’Ajuntament de Sort