Lliurament dels premis 20-21 del COAC

A la nova Delegació del Pirineu del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya i presidida pel delegat territorial del COAC, Ricard Lobo, s’han lliurat els premis del Concurs de Fotografia d’Arquitectura i Urbanisme 2021, adreçat a l’alumnat de Batxillerat Artístic de l’INS Joan Brudieu.

En total s’han presentat 30 fotografies i el primer premi ha estat per a la instantània ‘Racó ple d’estilisme i antiguitat’, de l’alumna Mireia Costa; el segon premi, per a ‘Corbes Continues’, de Yaiza Raya; i el tercer, per a ‘Antico’, de Paola Martin.

Aquesta activitat està inclosa dins del Pla comarcal de dinàmica educativa i s’organitza en col·laboració amb el Centre de Recursos Alt Urgell-Cerdanya.

En el mateix acte, s’han ha lliurat els quinzens Premis COAC per a Treballs de Recerca d’estudiants de batxillerat de les comarques de l’Alt Pirineu i Aran del curs 2020-2021. L’objectiu d’aquests premis és fomentar l’interès entre els alumnes de batxillerat pels treballs de recerca i investigació relacionats amb l’arquitectura i el disseny; la ciutat i l’urbanisme; el territori i el paisatge; i l’ecologia i la sostenibilitat.

El primer premi ha estat pel treball de recerca ‘Itinerari geològic urbà per la Seu d’Urgell, de l’alumne Roger Garcia, de l’Institut Joan Brudieu de la Seu. El primer accèssit se l’ha endut ‘Es moviments migratoris e eth besonh d’abordar-les des d’ua perspectiva umanitària’, de l’alumna Lin Boya, de l’Institut d’Aran de Vielha. I el segon accèssit ha estat per a ‘Ciutats intel·ligents per al canvi climàtic’, de David Escolà, de l’Institut Pere Borrell de Puigcerdà.

En total, s’han presentat al certamen 13 treballs de recerca, dels quals 5 corresponen a alumnes de l’Institut Pere Borrell de Puigcerdà, 3 de l’Institut Joan Brudieu de la Seu, 3 més de l’Institut El Pont de Suert i 2 de l’Institut d’Aran de Vielha.