La Laura i en Joan (Activitats gratuïtes)

Coneixeu els contes de la Laura i en Joan? La col·lecció de contes es troba online però també a les biblioteques i escoles de Catalunya. El seu objectiu és compartir amb la mainada (educació primària) en forma d’aventura, la recerca que es fa a casa nostra, de manera que permeti a les noies i als nois descobrir quina finalitat té i fomentar les vocacions científic-tecnològiques. A la web del programa també hi trobareu activitats digitals i altres activitats i iniciatives.

CONTACONTES

Vols que la Laura i en Joan visitin la teva escola?

L’activitat dels contacontes destinada a 4t i 5è de primària s’inspira en el contingut d’un conte. Dura 90 minuts i consta d’una posada en escena del conte i una part experimental, en què l’alumnat es converteix en investigadors i investigadores.

Les temàtiques que tenim disponibles són: Arqueologia, Fotònica, Lingüística, Nanotecnologia, Tecnologia dels aliments i Astronomia.

Consulta aquí el catàleg.

MALETA PEDAGÒGICA
Vols conèixer l’equilibri de les xarxes tròfiques als nostres mars?

La maleta, amb jocs i recursos pedagògics, se centra en l’equilibri a les xarxes tròfiques en l’àmbit marí.

Dona a conèixer l’impacte ambiental i els efectes de la sobreexplotació d’una espècie concreta, el mero, i destaca el paper de la recerca per aconseguir reproduir en captivitat aquesta espècie en perill d’extinció.

Més informació aquí.

ESCAPE BOX

Mercaders i pirates de la Mediterrània medieval

Activitat lúdica de 90 minuts, destinada a 5è i 6è de primària i creada amb motiu de la commemoració dels 750 anys dels Costums de Tortosa i els Costums del Mar.

En aquesta activitat ens endinsem en les aventures dels mercaders i pirates de la Mediterrània medieval per descobrir el protagonisme de Catalunya en el comerç marítim medieval, la importància del Consolat de Mar per a l’actual dret marítim i alguns conceptes relacionats amb la navegació i l’orientació marítima.

Més informació aquí.

Reserves

​Les activitats són gratuïtes, es poden trobar els contes i activitats digitals a la web del programa.

Els centres educatius es poden inscriure i demanar més informació sobre les sessions i cessió de materials enviant un correu electrònic.