Jornada de Presentació de la Xarxa de comprensió lectora

En el marc del Pla Nacional del Llibre i la Lectura, el Departament d’Educació inicia el Pla de millora de les biblioteques escolars de Catalunya (PLAMIB) i presenta tot un seguit d’actuacions que permeten una millora de la comprensió lectora.

Entre aquestes actuacions cal destacar la creació d’una xarxa de centres, que es planteja com un espai de reflexió i experimentació sobre els components de la lectura per tal de millorar la competència lectora de l’alumnat. En aquesta xarxa, hi participarà un nombre reduït de centres, que resultaran escollits a partir de tres criteris: la voluntarietat, un escrit de motivació i l’aplicació d’uns barems objectius.

Com a altres actuacions, destaquem també píndoles autoformatives per treballar la comprensió lectora, prova de fluïdesa lectora i orientacions per treballar la lectura literària (d’infantil a batxillerat).

Paral·lelament, i en el marc del Pla de promoció de l’ús de la llengua catalana als centres educatius, cal tornar a plantejar què vol dir realment aplicar un programa d’immersió lingüística, quines són les estratègies d’ensenyament i d’aprenentatge que el caracteritzen, quina diferència hi ha entre ensenyament en català i immersió, quina és la seva continuïtat a la secundària… Per respondre aquestes qüestions, es volen fer uns seminaris de zona en els quals hi hauran de participar els caps d’estudis o coordinadors pedagògics de tots els centres.

Per presentar-vos les actuacions vinculades a la millora de la comprensió lectora i a l’actualització de la immersió lingüística, convidem els directors dels centres (o en aquell en qui delegui) a la sessió següent:

Jornada de Presentació de la Xarxa de comprensió lectora. Codi i enllaç d’inscripció:

C000020555

2023-2024

Presentació de les actuacions per a la millora de la comprensió lectora

Conferència. ST 1160 Alt Pirineu Aran (Tremp). Del dimarts 12/3/2024 al 12/3/2024 de 11:00h a 13:00h

Espai:  Institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya, Tremp

Adreça: Passeig Pompeu Fabra, 21. 25620-Tremp

Data i hora: 12 de març de 2024, d’11 a 13h

Format híbrid: Properament, us facilitarem l’enllaç per connectar-vos virtualment.