IX Trobada de glosa de l’Alt Urgell 2024

La IX trobada de glosa de l’Alt Urgell ha reunit  vuit centres de primària i secundària a la Seu d’Urgell per celebrar una nova edició en què les corrandes compartides pels 255 cantaires han estat les protagonistes de la festa.

Al llarg del curs el professorat responsable s’ha reunit en un grup de treball del PFZ del CRP i han anat treballant a les aules les quatre melodies que serveixen de base musical de les corrandes: garrotins, corrandes de Beget, perdiueta i nyacres. El treball musical s’ha completat amb activitats i jocs lingüístics per treballar la rima i aprendre a improvisar quartetes. A més, cada centre ha treballat el dibuix i la pintura preparant els cartells que cada any serveixen per ser la imatge gràfica de la jornada i que han estat exposats també durant la trobada. Aquest any el cartell finalista ha estat creat per tres alumnes de 1r d’ESO de l’INS la Valira.

El domini de la creació i improvisació ha estat demostrat en tres proves que han superat tots els grups a partir de la creació de quartetes sobre objectes, parelles de paraules i completant quartetes inacabades. També cada centre ha preparat una presentació i un comiat glossat i s’ha tancat la trobada amb una corranda de comiat cantada per tots els assistents.

L’acompanyament musical ha anat a càrrec dels mestres de música dels centres participants  i del músic i divulgador cultural cerdà Pep Lizandra que ha destacat la creativitat de les corrandes improvisades pels diferents grups i  el valor de l’activitat, ja que s’hi treballa molts aspectes com ara la llengua, l’actuació davant de públic i les melodies tradicionals.

La Trobada de glosa escolar s’emmarca dins el Pla comarcal de dinàmica educativa del Centre de Recursos Pedagògic de l’Alt Urgell i compta amb el suport de l’Ajuntament de la Seu d’Urgell i el Consell Comarcal de l’Alt Urgell.

Podeu escoltar les corrandes  a l’Instagram del Servei educatiu:

Informació de l’activitat als mitjans de comunicació: