II Dissabte de les matemàtiques DiMat-Lleida

El dissabte 13 de març, de forma virtual,  se celebra celebrem a Lleida el Dissabte de les Matemàtiques, una formació-concurs adreçada a l’alumnat i professorat de Batxillerat. Aquesta iniciativa està impulsada per la Fundació Ferran Sunyer i Balaguer de matemàtiques.

Hi haurà 2 activitats paral·leles per l’alumnat i un taller per al professorat. Els alumnes assisteixen a un taller i després participen en uns exercicis a resoldre en relació amb el taller.

Les activitats d’aquest any pels alumnes són:

1. Sabem resoldre equacions de tercer grau?, a càrrec de Marc Masdeu (UAB)
  2. De quantes maneres podem pintar un graf?, a càrrec d’Enric Ventura (UPC)

Per als professors hi haurà el curs Pràctica productiva a batxillerat, a càrrec de Paula López Serentill (INS Sant Feliu de Guíxols)

Programa:

– 9:30 benvinguda i comprovació de connexions de Zoom (hi haurà dos tècnics de l’IEC a la nostra disposició).

* Els estudiants es connectaran per parelles i es comprovarà el funcionament de la comunicació en els dos sentits.
* La resta d’assistents ( qui vulgui, que no participi en la fase concurs) es poden connectar de forma individual.

– 10 Les dues xerrades en paral·lel a càrrec de Marc Masdeu i Enric Ventura.
* Els estudiants hauran d’assistir a la que s’hagin apuntat.
* La resta de participants poden assistir a la que vulguin.

– 11:30 Tallers i activitat per a professors:
* Els estudiants hauran de fer el taller al qual s’han apuntat (el de la xerrada). Allà rebran les instruccions per a participar en el taller. A cada taller hi haurà 4 monitors que resoldran els dubtes dels estudiants. El taller acaba amb una classificació.

* Els professors han d’assistir a l’activitat per a professors que serà a una sala de Zoom a part.

– 13:15 Es llegirà la llista de premiats i es farà un comiat de l’activitat.

Els premiats rebran el premi per paqueteria. (Un altaveu Bluetooth per a cada participant de les 4 parelles guanyadores a cada taller.)

Inscripcions professorat

Inscripcions alumnat