DiMaTPirineus

El dissabte 21 de maig se celebrarà la primera edició del DiMaTPirineus (Dissabte Matemàtic Transfronterer dels Pirineus) a l’INS Joan Brudieu de La Seu d’Urgell. Aquesta activitat està destinada a alumnat de Matemàtiques i Matemàtiques aplicades a les ciències socials de Batxillerat i al professorat de secundària.

La jornada s’estructura de la manera següent:

–  9:00 h Benvinguda i acollida dels participants

– 10:00 h Xerrada. A triar entre:

•   La probabilitat: una eina per modelar la incertesa.  Xavier Bardina (UAB)
      •   Les matemàtiques de les poblacions. Sílvia Cuadrado (UAB)
      •   Euclides i el xifrat de clau compartida, la multiplicació del camperol rus i l’intercanvi de claus. Jordi Pujolàs (UdL)

– 11:00 h Pausa per a esmorzar

– 11:30 h Taller

•  Per als estudiants: relacionat amb la xerrada anterior
      •  Per al professorat: Pensament computacional amb Snap! Raul Fernández (Institut Vidreres)

– 13:15 h Lliurament de premis

Els temes de les xerrades, tot i ser d’àmbit Matemàtic, poden resultar molt interessants per professorat de Biologia (Les matemàtiques de les poblacions), Economia (La probabilitat: una eina per modelar la incertesa) i Informàtica (Euclides i el xifrat de clau compartida, la multiplicació del camperol rus i l’intercanvi de claus). Els professors certificaran 5 hores per l’assistència.

Els estudiants s’han d’inscriure i participar per parelles. Els tallers dels alumnes es plantegen com un concurs. Les dues primeres parelles de cada taller rebran un premi consistent en unes colònies matemàtiques organitzades per eXplorium on coincidiran amb les parelles guanyadores del DiTMAE de l’Alt Empordà.

Ja està obert el període dinscripció per al professorat  (formació reconeguda pel Departament). Pròximament, s’activarà el període per a la inscripció de l’alumnat.

La jornada està organitzada per la Fundació Ferran Sunyer i Balaguer, amb el finançament de l’Institut per al Desenvolupament i la Promoció de l’Alt Pirineu i Aran (IDAPA), el Departament d’Educació del Govern d’Andorra, l’Institut d’Estudis Ilerdencs, el Servei Educatiu de l’Alt Urgell i l’Ajuntament de la Seu d’Urgell.