DiMaTPirineus 2024

El dissabte 9 de març, nova trobada a la Seu d’Urgell del DiMaTPirineus 2024, activitat dirigida a alumnes de Batxillerat i professorat.

El Dissabte de les Matemàtiques Transfronterer dels Pirineus es tracta d’una activitat innovadora de matemàtiques que es realitzarà per tercer cop a l’Alt Pirineu. La participació és oberta als centres d’ensenyament de l’Alt Pirineu i Aran i del Principat d’Andorra, i també a centres de la Noguera, el Berguedà i el Solsonès.

El DiMaTPirineus ofereix a l’alumnat una activitat, que consisteix en una xerrada i un taller, en la qual es participa en parelles, amb premis per les 2 parelles que millor resolguin els reptes. L’edició d’enguany constarà de dues temàtiques, d’entre les quals cada parella n’haurà de triar una. Per cadascun dels temes hi haurà una xerrada i, tot seguit, un taller-concurs amb monitors. Les propostes temàtiques a escollir, són les següents:

• De Mercator al sistema UTM: una mirada matemàtica als mapes — Xavier Massaneda (UB)
  • Com dividir quan no n’hi ha prou per a tothom? —- Cori Vilella (URV)

Pel professorat que vingui podrà assistir, a més d’una de les conferències del matí, a la conferència Papiroflèxia d’alguns mosaics de l’Alhambra de Granada, a càrrec de Jaume Coll (CFA Rafael Farré).
Aquesta xerrada és una activitat reconeguda com a formació permanent pel Departament d’Educació

Inscripció:

Per qualsevol dubte sobre l’activitat podeu contactar amb el CRP: se-alturgell@xtec.cat