Copa cangur, fase territorial

El dijous 25 de gener es realitzarà la primera fase de la copa Cangur amb la participació de l’alumnat de l’INS la Valira i INS Joan Brudieu. En aquesta ocasió la seu serà Puigcerdà, on es trobaran  amb l’alumnat de l’INS Pere Borrell, centres d’Andorra i d’altres localitats. La idea és que cada curs La Seu d’Urgell i Puigcerdà s’alternim com a centre de les proves.

Després d’aquesta primera fase presencial hi haurà una fase final amb els guanyadors de cada seu.

La Copa té dues categories i els equips estan formats per 7 alumnes de 1r i 2n d’ESO (categoria Cadet) o bé 7 alumnes de 3r i 4t d’ESO (categoria Junior) amb la condició que com a màxim hi pot haver 4 alumnes de 2n o 4t respectivament en cada equip.

En el concurs es presenten 12 problemes i 60 minuts de temps per fer-ne els màxims possibles (primera fase). És una cursa contra rellotge on la puntuació obtinguda per cada problema va variant durant el concurs, i per tant la estratègia d’equip és molt important.  A més, durant el desenvolupament de la prova els equips poden seguir en directe l’estat del concurs, tant la puntuació i la classificació com els encerts i errors que porten acumulats cadascun dels participants. Això el fa un joc emocionant i divertit, amb les matemàtiques com a protagonistes.

La Copa Cangur està organitzada per la Societat Catalana de Matemàtiques i rep el suport logístic d’Isotropic.