Concurs escolar de Nadales del Consell Comarcal de l’Alt Urgell

El Consell Comarcal de l’Alt Urgell convoca el 26è Concurs Escolar de Nadales en les modalitats de poesia i dibuix,  el qual es regeix per les següents bases:

1. Hi poden participar tots els/les alumnes d’educació infantil i primària de les escoles de l’Alt Urgell.

2. S’estableixen dues modalitats: dibuix i poesia. En dibuix hi poden participar tots els cursos d’educació infantil i primària. En poesia, només els cursos de 3r, 4t, 5è i 6è de primària.

3. S’estableixen tantes categories com cursos i modalitats. És a dir, 9 categories de dibuix i 4 categories de poesia.

4. Cada alumne/a podrà participar amb un dibuix i/o amb una poesia.

5. El tema sobre el qual s’hauran de fer els treballs, tant en dibuix com en poesia, serà la festivitat de Nadal i/o les altres festivitats que se celebren a l’entorn de Nadal.

6. Els treballs seran realitzats exclusivament pels alumnes, s’hauran de fer íntegrament a l’escola i hauran de ser originals i inèdits, creats exclusivament per a aquest concurs.

7. En la modalitat de dibuix, els/les alumnes realitzaran l’obra sobre les làmines de cartolina que facilitarà el Consell Comarcal. Podran utilitzar qualsevol tècnica d’il·lustració. En el cas d’usar purpurines, lluentons, gomets o qualsevol altre elementde la tècnica del collage, caldrà assegurar-ne l’adherència a la làmina, per tal que no es desprenguin durant el trasllat i la manipulació de les obres.

8. En la modalitat de poesia, els/les alumnes escriuran el textals fulls de paper que facilitarà el Consell Comarcal. El text només podrà ocupar un full i per una sola cara. Es podrà escriure, indistintament, a mà o amb ordinador.

9. El Consell Comarcal atorgarà a cada escola un codi identificador, el qual els serà notificat amb la tramesa de les bases. El codi s’haurà de fer constar al dors dels treballs participants.

10. Tant en la modalitat de dibuix com en la de poesia, al dorsdel full s’haurà de fer constar: el codi de l’escola, el curs i la classe i el número de l’alumne, d’acord amb la numeració que estableixi la pròpia escola.

11. L’escola facilitarà al Consell Comarcal un llistat de totsels/les alumnes participants, amb indicació dels números corresponents, que hauran de coincidir amb els que figuraran al dors de les làmines. El Consell Comarcal garanteix que els membres dels jurats no tindran accés a aquestes dades abans d’emetre el veredicte.

12. Les escoles hauran de lliurar les obres participants al Servei de Cultura del Consell Comarcal.

13. El termini de lliurament de les obres finalitzarà el dia 30 de novembre.

14. Els jurats atorgaran tres premis per a cadascuna de les categories i modalitats. Tots els premis s’hauran d’adjudicar; no en podrà quedar cap com a desert. Cada premi consistirà en un lot de llibres i en una litografia-diploma de l’obra guardonada.

15. Els jurats estaran formats per persones significatives dins del món de les arts plàstiques i la literatura a la comarca. El seu veredicte serà inapel·lable.

16. L’acte de lliurament de premis tindrà lloc el dia 20 de desembre, a les 19.00 hores, a la seu del Consell Comarcal.

17. La participació en el concurs suposa l’acceptació de les seves bases.