Concurs de dictat plurilingüe de l’Alt Urgell

El dimecres 27 de febrer, a l’EOI de la Seu d’Urgell, s’ha realitzat la quarta edició del Concurs de dictat plurilingüe de l’Alt Urgell.

En aquesta activitat, que vol ajudar a destacar la importància de l’ortografia en l’aprenentatge de les llengües catalana, castellana, anglesa i francesa, han participat 126 alumnes de 1r, 2, i 3r d’ESO dels quatre centres de secundària de l’Alt Urgell  (INS Joan Brudieu, INS La Valira, Col.legi La Salle i INS Aubenç).

Per primera vegada, s’ha introduit la poesia en els dictats. En totes quatre llengües i per a les tres categories del concurs s’han triat poemes de diversos autors, dels que s’ha ofert un  breu apunt biogràfic en prosa.

En aquesta edició del concurs, i com a novetat, la participació s’ha realitzat per parelles. Cada alumne ha escrit el dictat  de forma individual i després l’ha posat en comú amb la parella per  corregir les faltes i decidir quina versió presenten al concurs.

L’acte de lliurament de premis tindrà lloc el 21 de març, en el marc de la commemoració del Dia Mundial de la Poesia, a la sala de La Immaculada. Els premis consistiran en productes culturals i lúdics. El concurs és organitzat pel Servei Educatiu Alt Urgell-Cerdanya, l’Escola Oficial d’Idiomes de la Seu d’Urgell, l’Ajuntament de la Seu d’Urgell, el Consell Comarcal de l’Alt Urgell i l’Associació Llibre del Pirineu.

Podeu veure imatges de l’activitat a Pirineus TV: