Concurs de contes Joles Sennell, lliurament de premis

El  9 de juny s’ha realitzat a la Biblioteca Sant Agustí l’acte de lliurament de la setena edició del concurs Premi Joles Sennell de contes infantils amb la participació d’alumnat de la comarca que ha estat guanyador en algunes categories. A més, les escoles Albert Vives i Pau Claris.han rebut un lot de llibres per la seva col·laboració.

En la categoria A (10 – 11 anys), tots els premis han estat per a nois i noies que estudien a la Seu d’Urgell. El primer guardó se l’ha endut Marc Piñol Fité, amb el conte “El misteri dels mitjons”. Marc Sánchez Rey ha estat guardonat com a finalista amb la història “L’hotel dels quadres”. També s’han lliurat dos accèssits a les obres “Un Sant Jordi ple d’aventures”, de Jan Baró Naudí, i “Coloma”, d’Ares Miarnau Navarra.

En la categoria B (12 – 13 anys) el conte guanyador ha estat “Un diari molt especial”, de Marina Griñó Anglès, del Pla de Santa Maria (Tarragona). La història finalista l’ha escrit Mariona Vàzquez Torra, de la Seu d’Urgell, amb el títol “Una colla de marrecs”.

El jurat no ha premiat cap de les obres presentades en la categoria C (14 – 15 anys) i en la categoria D (16 – 17 anys) ha atorgat el primer premi a la urgellenca Laia Pino Planavila per “Conte del bisbe Ermengol”.

La guanyadora del premi principal, el de la categoria E (més de 18 anys), ha estat Marta Colomé Romera, de Badalona, amb el conte “El salze lletrer”. Per la seva banda, “El pescador d’històries”, d’Eulàlia Pagès Morales, de Sabadell, ha estat l’obra finalista. El jurat ha atorgat també un accèssit a la història “No, no! No m’agafaràs!’, de Maria Rotger Julià, de Ciutadella de Menorca.

El jurat d’aquesta edició ha estat format per l’escriptor Pep Albanell (que dona nom al premi mitjançant el seu pseudònim), Isidre Domenjó, Lourdes Esteve, Genisa G. Carricondo, Marta Pujantell, Isabel Rodríguez, Pol Maese i Miquel Albero.

L’entrega dels guardons ha comptat amb la presència de l’alcalde de la Seu d’Urgell, el vicealcalde i la regidora d’Educació, a més de representants d’algunes empreses patrocinadores.

El Premi Joles Sennell, que continua la trajectòria del concurs Contes que compten, estrenat ara fa catorze anys, té com a objectiu promoure la creació literària. La proposta literària l’organitza la Biblioteca de Sant Agustí de la Seu d’Urgell conjuntament amb Ràdio Seu, amb la col·laboració del Consell Comarcal de l’Alt Urgell i el Centre de Recursos Pedagògics.