CLVA: Finalistes de l’Alt Urgell

Al certamen de lectura en veu alta d’aquest any han participat nou centres d’educació primària i dos de secundària de l’Alt Urgell, en dues semifinals diferents, una per primària i una altra per secundària.

Els representants dels centres de primària han participat en les categories de grumets vermells (CM) i grumets verds (CS). L’alumnat guanyador d’aquesta fase han estat l’Adrià Maya Andorrà, del Col·legi la Salle de la Seu d’Urgell, i l’Ona Perarnau Valls, de l’Escola Pau Claris de la Seu d’Urgell.

El jurat d’aquesta semifinal estava format pel Nicolau Galdeano, Inspector de l’Alt Urgell; la Teresa Vilaró del Consorci Normalització Lingüística i l’Anna Hernández,  ALIC de l’Alt Urgell. A la següent presentació podeu veure els finalistes i la valoració que ha fet el jurat de la participació de tots els lectors i lectores.

Els centres de secundària han participat en les categories de corsaris (primer cicle de l’ESO)  i tropa de corsaris (segon cicle de l’ESO). Aquesta semifinal s’ha fet conjuntament amb els centres de secundària de Sort i Tremp.

Els finalistes d’aquestes categories han estat el  Pau Bouzas Casanovas, de l’Institut la Valira de la Seu d’Urgell, i la tropa formada per  Dana Boldú Castillo, Laia Limones Fusté i Aleix Balagué López  de l’Institut  la Valira de la Seu d’Urgell

El jurat de secundària ha estat format pel Nicolau Galdeano, inspector de l’Alt Urgell;  el Ricard Castellarnau, de Tampanada Ràdio;  el Raül Prunell, del Consorci lingüístic Alta Ribagorça i l’Anna Hernández, ALIC de l’Alt Urgell. Podeu sentir el seu veredicte en la següent presentació:

Aquests finalistes passen a la final territorial que es realitzarà el 6 de maig a l’Auditori Enric Granados de Lleida. Els guanyadors passaran a la final de Catalunya, prevista per a l’1 de juny, al Teatre Nacional de Catalunya.