Celebrem el Dia Forestal Mundial

Durant el matí, 160 alumnes de les escoles Albert Vives, Pau Claris, Castell-Ciutat i el Col·legi La Salle de la Seu d’Urgell s’han trobat al Parc del Valira per celebrar el Dia de l’arbre amb un seguit d’activitats relacionades amb la natura i el mediambient.

La jornada commemorativa s’ha iniciat amb la plantada de cinc arbres al parc de l’Horta del Valira, un per cada centre educatiu participant. Com ja és tradicional, els exemplars han estat ‘regats’, de manera simbòlica, amb el poema ‘L’arbre’, de Màrius Torres, que han llegit alumnes de les diverses escoles. A més a més, l’alumnat ha penjat a cada arbre plantat una etiqueta on ha quedat registrat el nom del centre, així com el nom botànic i la nomenclatura en català de l’espècie plantada.

La iniciativa ha volgut ser un acte didàctic adreçat als nens i nenes perquè coneguin la missió dels arbres i la vegetació del territori. Així mateix, els joves també han participat en un taller de resina, organitzat per l’Arxiu Comarcal; la formació dels Pirineus, a través de l’Espai Ermengol; jocs mediambientals amb l’Escola Agrària del Pirineu, i un taller de caixes niu i reciclatge orgànic i de plantació d’heura, a càrrec de l’Ajuntament de la Seu d’Urgell i la Mancomunitat d’Escombraries de l’Urgellet. La jornada del Dia Mundial de l’Arbre ha finalitzat amb l’alliberament d’un milà reial provinent del Centre de Fauna de Vallcalent a càrrec dels Agents rurals.

La celebració del Dia Mundial de l’Arbre, que s’inclou en Pla Comarcal de Dinàmica Educativa, està coordinada pel Centre de Recursos Pedagògics de l’Alt Urgell-Cerdanya i la implicació de l’Ajuntament de la Seu d’Urgell, la Mancomunitat d’Escombraries de l’Urgellet, l’Escola Agrària del Pirineu, l’Arxiu Comarcal de l’Alt Urgell, l’Espai Ermengol i el cos d’Agents Rurals.

L’acte ha tingut cobertura de diferents mitjans de comunicació locals i podeu veure algunes imatges al reportatge de PirineusTV i a l‘insttagram del CRP.