100tífiques 2024

S’ha obert el període d’inscripció de la campanya  #100tífiques 2024 que tindrà lloc el 7 de febrer, amb motiu del Dia Internacional de la Nena i la Dona a la Ciència. El termini s’acaba el 12 de gener.

Aquesta activitat va adreçada a l’alumnat de sisè de primària i de primer d’ESO de tots els centres de Catalunya.

L’objectiu del projecte és destacar la rellevància i el paper estratègic de les dones a la ciència i la tecnologia, tot fomentant accions conjuntes entre científiques d’acadèmia i d’empresa. En les xerrades simultànies organitzades el dia 7 de febrer, les científiques ens compartiran la seva experiència vital, carrera professional i trajectòria, per animar a l’alumnat a descobrir les possibilitats d’aquests estudis.

Per sol·licitar la xerrada, presencial o virtual, d’una científica, caldrà omplir la següent inscripció.

El projecte inclou dos grans esdeveniments o activitats:

• 1 de febrer, Trobada Anual de Networking de les #100tífiques del sistema públic i el privat, prèvia a les xerrades simultànies.
  • 7 de febrer, Xerrades simultànies de les #100tífiques als centres educatius.

Com el curs anterior, també s’oferiran formacions a #100tífiques i docents per a preparar les xerrades simultànies del 7 de febrer.

#100tífiques és una iniciativa de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI), coorganitzada amb el Barcelona Institute of Science and Technology (BIST), i amb la col·laboració del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

Més informació a 100tífiques

També s’ofereixen formacions per a docents, acreditades pel Departament d’Educació. Aquestes sessions seran en format online, i t’hi pots apuntar abans del 22 de desembre tot fent clic a l’enllaç corresponent:

Dijous 11 de gener de 17:00h a 18:00h
Sessió 1Com puc aprofitar millor #100tífiques? Informació general del programa

Dijous 18 de gener de 17:00h a 19:00h
Sessió 2Com treballar #100tífiques a l’aula. Eines per al professorat.

Dijous 25 de gener de 17:00h a 19:00h
Sessió 3: Recursos per treballar la ciència i la perspectiva de gènere a l’aula

Dimecres 7 de febrer – Xerrada a les escoles
Sessió 4: Visita de la investigadora als centres educatius