XTCD – 2a sessió 2019-2020

Continguts:

Podeu accedir als continguts de Serveis Centrals a través d’aquest enllaç.

Primera part – Introducció

Notícies i Novetats Àrea CD:

Consultes i experiències de centres sobre la transformació digital o altres projectes que integrin tecnologies digitals. Intercanvi entre els participants

Segona part – Càpsula i Tema Central

Sobre protecció dades, seguretat i propietat intel·lectual

Aquesta càpsula conté informació respecte a seguretat i identitat digital a la xarxa, relacionat sobretot amb les oportunitats i riscos que es poden trobar els menors i els joves, en l’ús quotidià de la tecnologia.

L’ús habitual de la tecnologia i de la xarxa implica, com a professionals de l’educació, conèixer i considerar qüestions de seguretat i d’identitat digital. La xarxa com a espai ple d’oportunitats per a tothom, adults i menors, també comporta alguns riscos. És important tenir en compte el que exposa la competència digital, tant de primària com de secundària, al respecte.

Feu una lectura dels materials, tenint en compte els enllaços que hi ha a les diferents pàgines. És molt important que tingueu en compte els enllaços que es donen, ja que us han de servir per a tota la vostra pràctica docent.

Un cop feta la lectura, heu de fer el qüestionari que teniu com a activitat.

Per fer aquesta activitat, accediu a l’aula oberta a Odissea amb usuari XTEC i poseu “seminaris” com a clau d’inscripció.

Aplicació de les tecnologies digitals a les Llengües

La següent presentació us presenta tot un seguit d’aplicacions seleccionades per:

            • Enriquir projectes
            • Treballar la narrativa: àudio, multimèdia, etc.
            • Crear narrativa, altres recursos
            • Avaluar

Disposeu de més informació a:

Exposeu aquestes informacions a la sessió presencial com a llocs de referència i feu que els participants els consultin per veure el contingut i les possibilitats que ofereixen.

Ben segur que, algunes de les aplicacions i recursos que es presenten aquí, es poden integrar a les propostes didàctiques al voltant dels ODS que s’estan generant al seminari.

Tercera part – Cocreació

Continuació del treball dels equips a l’Espai de Cocreació.

Dins d’aquesta 2a sessió, es continua desenvolupant la Proposta Didàctica iniciada a la primera sessió del seminari. S’utilitza el mètode Design Thinking com a EduHack.

Com a recordatori, deixem el vídeo amb les Fases del Design Thinking

Seguint aquest enllaç, Podeu consultar la temporització de les Fases del Design Thinking distribuïdes en les 4 sessions del seminari.

Valor afegit

Des del CRP de Sabadell ens faciliten aquest complement amb Realitat Augmentada sobre els ODS. Cal baixar l’app Zappar (AndroidiOS), obrir-la davant la imatge (sota), i apareixen vídeos informatius, un per cada ODS.

Empatitzar

Test: quin tipus de design Tinker ets?

Activitat – Contesta el Test següent (clica damunt la imatge de sota) per tal de conèixer quin perfil de “Design Thinker” tens:

  • Quan tinguis la resposta (en secret, individualment) escriu-la al Post-it. Comenteu-ho en grup. Es tracta d’un grup equilibrat?
  • Ara us toca posar-vos a treballar! PART 4 (En grups)

Malla receptora

Llegiu el codi per fer aportacions al suro virtual.

També tenim a disposició una plantilla: Jamboard

També teniu accés a la plantilla que hem d’anar emplenant en les diferents fases: