Podeu accedir als continguts de Serveis Centrals a través d’aquest enllaç.
Primera part – Introducció
Notícies i Novetats Àrea CD:
- Consell Escolar de Catalunya: Document: Els dispositius mòbils als centres educatius
- Fundació Bofill: Document: Aprenentatge mòbil. Com incorporar els dispositius mòbils a l’aprenentatge?
- Jornades “connectem” i “assegurem” del programa mobils.edu
- Internet Segura
- Alliberament del perfil Linkat Ràdio 18.04
- Programa “escuelas conectadas”. Llista de centre
- Renovació de l’àmbit administratiu
- Exporecerca Jove – Inscripció per a joves de 12 a 18 anys
- mSchools Student Awards 2020 (App education – SEC; MHM ; Scratch Challenge.
- Podeu seguir les darreres notícies a:
-
- Etiqueta #sessio2_1920 al Nodes de la Xarxa TCD
- Etiqueta #sessio2_1920 al Twitter
-
Consultes i experiències de centres sobre la transformació digital o altres projectes que integrin tecnologies digitals. Intercanvi entre els participants
Segona part – Càpsula i Tema Central
Sobre protecció dades, seguretat i propietat intel·lectual
Aquesta càpsula conté informació respecte a seguretat i identitat digital a la xarxa, relacionat sobretot amb les oportunitats i riscos que es poden trobar els menors i els joves, en l’ús quotidià de la tecnologia.
L’ús habitual de la tecnologia i de la xarxa implica, com a professionals de l’educació, conèixer i considerar qüestions de seguretat i d’identitat digital. La xarxa com a espai ple d’oportunitats per a tothom, adults i menors, també comporta alguns riscos. És important tenir en compte el que exposa la competència digital, tant de primària com de secundària, al respecte.
Feu una lectura dels materials, tenint en compte els enllaços que hi ha a les diferents pàgines. És molt important que tingueu en compte els enllaços que es donen, ja que us han de servir per a tota la vostra pràctica docent.
Un cop feta la lectura, heu de fer el qüestionari que teniu com a activitat.
Per fer aquesta activitat, accediu a l’aula oberta a Odissea amb usuari XTEC i poseu “seminaris” com a clau d’inscripció.
Aplicació de les tecnologies digitals a les Llengües
La següent presentació us presenta tot un seguit d’aplicacions seleccionades per:
-
-
-
-
-
- Enriquir projectes
- Treballar la narrativa: àudio, multimèdia, etc.
- Crear narrativa, altres recursos
- Avaluar
-
-
-
-
Disposeu de més informació a:
-
-
-
-
-
- Pàgina Aprendre llengües en una societat digital (presentació) (sessió AE)
- Tutorials de les aplicacions de la presentació de més amunt
- Col·leccions a Toolbox:
-
-
-
-
Exposeu aquestes informacions a la sessió presencial com a llocs de referència i feu que els participants els consultin per veure el contingut i les possibilitats que ofereixen.
Ben segur que, algunes de les aplicacions i recursos que es presenten aquí, es poden integrar a les propostes didàctiques al voltant dels ODS que s’estan generant al seminari.
Tercera part – Cocreació
Continuació del treball dels equips a l’Espai de Cocreació.
Dins d’aquesta 2a sessió, es continua desenvolupant la Proposta Didàctica iniciada a la primera sessió del seminari. S’utilitza el mètode Design Thinking com a EduHack.
Com a recordatori, deixem el vídeo amb les Fases del Design Thinking
Seguint aquest enllaç, Podeu consultar la temporització de les Fases del Design Thinking distribuïdes en les 4 sessions del seminari.
Empatitzar
Test: quin tipus de design Tinker ets?
Activitat – Contesta el Test següent (clica damunt la imatge de sota) per tal de conèixer quin perfil de “Design Thinker” tens:
- Quan tinguis la resposta (en secret, individualment) escriu-la al Post-it. Comenteu-ho en grup. Es tracta d’un grup equilibrat?
- Ara us toca posar-vos a treballar! PART 4 (En grups)
Malla receptora
També teniu accés a la plantilla que hem d’anar emplenant en les diferents fases: