Educació Física i COVID19. Com ho fem?

El proper dimarts 22 de setembre es realitzarà una reunió de contrast entre el professorat de primària de l’àrea d’educació física per tal de compartir diferents inquetuds a l’hora d’afrontar l’actual situació de pràctica de l’activitat física a les escoles.

La pandèmia de la COVID-19 ha posat en una situació sense precedents tota la població mundial. En l’àmbit educatiu ha suposat una gran dificultat, accentuant l’esquerda social existent i produint una crisi d’aprenentatge generalitzada. Durant l’estat d’alarma, cada centre educatiu, seguint les instruccions i normatives dels organismes competents, ha actuat de manera diferent.

Com a resultat d’aquests últims mesos, el sentit de confiança, pertinença i esperança de la joventut s’ha vist profundament afectat. Part de l’alumnat pot haver experimentat problemes físics i psicològics, traumes deguts a la malaltia, inseguretat alimentària, aïllament social, discriminació, ansietat, depressió i pèrdua. És aquest el context des del qual hem de reflexionar per planificar el curs 2020-2021 en els centres educatius, d’acord a les necessitats que presenta l’alumnat. En parlarem el dimarts 22 a la VC !

Articles de suport

Propuestas programáticas d’ef y covid (COLEF) Novetats

EF curs 20-21-inspecció Àrea EF (5/10/2020) Novetats

L’educació física en moments de COVID Novetats

. Exemple de l’escola Les mèlies de Vilafant. Mesures EF. Novetats

Webinar: Mascarilla en Educación Física, Actividad Física y Deporte en tiempos de la COVID-19

0. Activitat física i mascareta (16/09/2020)

1. Recomanacions docents per a una EF escolar segura i responsable davant de la nova normalitat.pdf
  2. Educació física en la nova normalitat. COPLEF
  3. Dossier. El uso de la mascarilla COLEF
  4. L’ús de la mascareta no provoca dèficit d’oxigen o intoxicació per CO2
  5. Hipòxia per l’ús de la mascareta
  6. L’ús de la mascareta pot generar manca d’oxigen?
  7. ¿Usar mascarilla causa hipoxia?
  8. Infografies COPLEF. Fase-1, Fase-2, Fase-3
  9. Infografia: educación física i COVID
  10. El curs de la Covid. TV3
  11. L’escola contagiada. Com serà el retorn a les aules? TV3
  12. Elena Díaz corre el campeonato de España de 10km marcha con mascarilla
  13. Elena-diaz-mascarilla-marcha/
  14. https://padlet.com/cprzafra_tecedu/2brhyd11bl9x
  15. La educacion fisica en un terreno deincertidumbre por la covid-19
  16. Presentación de la guía de recomendaciones para una EF responsable en el curso 2020-2021
  17. #EF a casa
  18. Two metres or one: what is the evidence for physical distancing in covid-19?
    1. Covid-19 y riesgo de contagio (2): algo más que distancia y mascarillas

19. Interpreting-the-Government-Guidance-in-a-PESSPA-Context-FINAL