Daniel Cassany: Ensenyar durant la covid19

Dijous, 11 de febrer, de 16 a 17.30 h tindrà lloc la conferència telemàtica Ensenyar durant la covid19: (a)sincronia, hibridatge, treball en grup, pandèmia... adreçada als docents de secundària. Impartirà la conferència Daniel Cassany,  professor i investigador a la Universitat Pompeu Fabra.

A causa de la pandèmia actual han canviat diversos aspectes en la docència. La xerrada explorarà els canvis principals que ha provocat la pandèmia pel que fa a la didàctica, abordant els dubtes principals de molts docents (presencialitat o virtualitat; sincronia o asincronia), magistralitat o treball en grup, eines que ofereix la xarxa, pros i contres de cada opció. A partir de l’experiència del ponent i de les recerques realitzades en l’ensenyament en línia, la conferència espera aportar propostes i recursos als docents d’avui, més enllà de les controvèrsies i les limitacions del dia a dia.

C.V.: Daniel Cassany és professor i investigador d’Anàlisi del Discurs del Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge, a la Universitat Pompeu Fabra. És llicenciat en Filologia Catalana i doctor en Didàctica de la llengua. Ha publicat més de 16 monografies sobre comunicació escrita i ensenyament de la llengua, en català, castellà i portuguès, com Descriure escriure (1987); La cuina de l’escriptura (1993); Reparar l’escriptura (1993); Construir l’escriptura (1999); Rere les línies (2006); Taller de textos (2006), Esmolar l’eina (2007), Ensenyar llengua (1993, en coautoria), En línia: llegir i escriure a la xarxa (2014), Laboratori lector (2018) i L’art de fer classe (2021). Ha publicat uns 100 textos entre articles científics en butlletins i actes en congressos, també en anglès i francès. Forma part del consell assessor d’unes 15 revistes de lletres i ensenyament de la llengua en l’àmbit català i hispanoamericà. Ha estat professor invitat de postgraus, mestratges i doctorats de qualitat en universitats i institucions de més de 25 països a Europa, Amèrica i Àsia. Ha col·laborat amb els ministeris d’educació de Catalunya, Galícia, Euskadi, Espanya, Argentina, Xile i Mèxic, en programes de promoció de la lectura i l’escriptura. Des de 2004 dirigeix el grup de recerca sobre Literacidad crítica.

Inscripció

Places limitades. S’adjudicaran per ordre d’inscripció. Només es podrà accedir al meet amb usuari XTEC

Presentació de la conferència:

http://bit.ly/AltEmpordaCassany

Web de l’autor:

https://www.upf.edu/web/daniel_cassany/

Darreres publicacions:

– Letrismo en la época de la covid192a parteJardín LAC

– Enseñar en época de la covid19El educador, Norma Ediciones

– El mundo según los libros de texto, ACD aplicado a ELEJSLT.

– Estructuras morfosintácticas y funciones retóricas de los títulos, Panacea

– Transcultural literacies in online collaborationLAIC.

– Making sense of danmu: coherence in massive chatsDiscourse Studies.