Cloenda Conte per relleus 2020

Avui 27 de novembre s’ha celebrat la cloenda virtual del projecte “Conte per relleus” amb la presentació del conte Bandolers, que van realitzar els alumnes de 5è de les escoles Ruiz Amado i Joana d’Empúries i l’IE El Bruel-Empuriabrava amb la col·laboració de l’escriptora Mariona Masferrer i de l’il·lustrador Sergi Moreso.

La cloenda del projecte estava prevista pels voltants de Sant Jordi, però amb la situació de confinament no s’ha pogut realitzar fins a dia d’avui.

Conte per relleus” és una activitat d’animació lectora que s’emmarca dins del Pla Educatiu d’Entorn de Castelló i que també compta amb la col·laboració del servei educatiu de l’Alt Empordà.

Aquesta ha estat la vuitena edició del projecte que va començar el curs 2011-12 amb el conte d’en Samba Bu n’Daw escrit per l’escriptora Mariona Masferrer. A partir d’aquest conte els alumnes n’han escrit 5 més: L’amulet perdut (curs 2011-12); Jan bu n’Daw (curs 2012-13); Ocells viatgers (curs 2013-2014); El gran repte (curs 2014-15) i La idea (curs 2015-16).

A partir del curs 2017-18, el punt de partida ha estat el conte Marianna d’Aiguaviva de la mateixa escriptora i il·lustrador. Els alumnes van escriure: El misteri del gos desaparegut (curs 2017-18), El poder del nacre (curs 2018-19) i el curs 2019-20, Bandolers.

Al final de la trobada s’ha lliurat un exemplar del nou conte a cadascun dels joves escriptors i escriptores.

Es pot trobar més informació del Projecte.