Els instituts

Carta oberta a l’alumnat,

Heu llegit el llibre “Els nens pregunten. Els Nobels responen” de l’autora Bettina Stiekel? O bé, el darrer llibre d’en Gregorio Luri “L’escola contra el món. L’optimisme és possible”? No us preocupeu, de fet ara no toca, teniu molt de temps per fer-ho. Fa molts anys que els qui estem treballant en el món de l’educació ens fem mil i una preguntes de com aconseguir transmetre allò que tant ens agrada i al mateix temps ens preocupa. És una barreja entre el que sabem de la nostra àrea, el que hem viscut i el que us volem fer arribar. Una barreja entre el contingut i l’emoció d’una feina compromesa, la d’educar.

Ben segur que després d’aquest final de cicle, molts de vosaltres entrareu a la universitat, alguns triareu altres sortides, però tots tindreu un ampli recull de records del professorat que heu anat coneixent al llarg dels anys. Un bon grapat d’anècdotes que potser farien posar vermell més d’un, tot i que nosaltres, els professors, també us podríem explicar un munt d’històries i records. Records que van més enllà de les parets del centre, dels sopars d’alumnes, o de les reunions del professorat. Records que esdevenen una manera de fer i sentir l’educació. De fet, i que quedi entre nosaltres, estem parlant de l’escola com la clau per esdevenir ciutadans del món. Aviat és dit! Tot un repte, al qual ens intentem apropar amb la convivència de les diferents mirades de cadascú.

Els treballs de recerca (TdR) del Batxillerat han estat un dels punts forts d’un sistema educatiu massa sovint qüestionat. Una de les realitats visibles dels darrers anys ha estat la promoció i difusió interna dels TdR més destacats per part dels mateixos IES o Ajuntaments. Estem segurs que darrere de cada actuació d’aquestes característiques s’hi pot veure la voluntat de reconeixement de la feina ben feta d’aquells de vosaltres que heu intentat aplicar en els treballs de recerca els coneixements i metodologies adquirides al llarg dels anys.

Des del Seminari de Caps d’estudi de Secundària volem recollir aquest testimoni i aventurar-nos a organitzar el Primer Fòrum de Treballs de recerca amb l’objectiu d’incentivar l’esperit de recerca de l’alumnat i donar suport al professorat tutor en la difusió dels treballs.

Felicitats per la tasca feta!

L’equip impulsor.

 

Els instituts-escola: I-E Caritat Serinyana Cap de Creus de Cadaqués, El Bruel Empuriabrava de Castelló d’Empúries, Josep Pous i Pagès de Figueres i així com els centres concertats: Les Escolàpies Figueres i La Salle Figueres, no disposen d’oferta postobligatòria.