Visites a l’exposició itinerant MMACA al Castell de Sant Ferran

Si voleu visitar l’exposició amb l’alumnat del vostre centre llegiu atentament les següents informacions abans de fer la reserva.

L’exposició del Museu de Matemàtiques a Figueres s’ubicarà al Castell de Sant Ferran.

Les visites són gratuïtes i s’han de fer amb grups/classe o en grups de màxim 30 alumnes. Si sou un centre amb ràtios baixes d’alumnat, us preguem que feu grups d’entre 20 i 30 alumnes per optimitzar l’horari.

La visita tindrà una durada de 2h 15min, les quals es visitarà l’exposició itinerant del MMACA (1h15min) i es farà un taller (1h).

Els horaris són de dilluns a divendres, del 8 de maig al 16 de juny:

– de 9h a 11.15h

– de 11.30h a 13.45h

Es podran atendre fins a 3 grups simultàniament independentment que siguin de primària o secundària. En cas d’assistir-hi amb més grups el mateix dia i mateixa hora es donarà l’opció de fer una gimcana matemàtica pel fossar de les cavallerisses a la resta de grups. Aquesta gimcana pot tenir una durada d’una hora i mitja, serà per un nivell aproximat de 2n d’ESO (adaptable) i no hi haurà guies acompanyants. El professorat del centre és qui l’haurà de conduir i mantenir el grup reunit tota l’estona.

Cada grup classe tindrà una persona externa que els guiarà, però és obligatori que el professorat que acompanyi els grups faci la formació específica per tal que la visita sigui del tot aprofitable. Si es ve amb un sol grup, només cal que faci la formació una persona. Si es ve amb dos grups o més, han de ser dues persones com a mínim que es formin.

Si es vol aprofitar per fer una visita al Castell de Sant Ferran s’ha de contactar directament amb l’empresa que gestiona les visites.

RESERVES:

Els centres educatius podran fer la reserva de visites mitjançant aquest formulari.

Les inscripcions s’obriran el 28 de novembre i s’aniran acceptant grups fins completar les franges horàries establertes.

FORMACIÓ OBLIGATÒRIA:

És obligatori que hi hagi alguna persona docent (preferiblement de matemàtiques) que faci la formació específica per poder acompanyar els grups del seu centre per tal de donar suport a la persona que farà de guia i així aconseguir que la visita sigui del tot aprofitable.

Si es ve amb un sol grup, només cal que faci la formació una persona. Si es ve amb dos grups o més, han de ser dues persones com a mínim que es formin. La formació serà reconeguda amb un certificat de 5 hores.

Cal escollir un dels tres dies que s’ofereixen i sol·licitar plaça mitjançant l’aplicatiu de formació permanent. S’adjudicaran les places per ordre d’inscripció.

Lloc de la formació: Castell de Sant Ferran

Horaris de la formació:

Dijous, 4 de maig de 2023, a les 17h – Enllaç a la inscripció

Divendres, 5 de maig de 2023 a les 17h – Enllaç a la inscripció

Dissabte, 6 de maig de 2023 a les 10h – Enllaç a la inscripció

Per qualsevol dubte o aclariment pots contactar amb el CRP de l’Alt Empordà: crp-altemporda@xtec.cat o trucant al 972 50 91 50.