Exposició itinerant del Museu de Matemàtiques a Figueres

Un cop més, el Museu de Matemàtiques de Catalunya (MMACA) torna a Figueres amb la seva exposició itinerant.

A iniciativa del professorat de matemàtiques del Grup de treball JUGAMAT i amb el suport de l’Ajuntament de Figueres i el Servei educatiu de l’Alt Empordà (SEAE) les matemàtiques tornaran a omplir la ciutat amb diferents propostes adreçades als centres educatius i altres activitats obertes a la ciutadania.

L’exposició “Experiències matemàtiques” s’ubicarà al Castell de Sant Ferran des del 8 de maig fins al 16 de juny del 2023. Hi haurà una part d’activitats destinada a l’alumnat de primària i una altra per a l’alumnat de secundària i batxillerat.

L’exposició es podrà visitar en horari concertat pels centres i els dissabtes s’obrirà al públic en general prèvia reserva.

Per tenir més informació de les visites concertades pels centres seleccioneu +info

Des del 2006, els impulsors de promoure el Museu de Matemàtiques treballen  per apropar aquest saber a la ciutadania de tot Catalunya, mostrant els seus aspectes lúdics, estètics i sorprenents. Tot a  partir de l’experimentació personal amb els elements com a requisit bàsic que ens permeti plantejar-nos preguntes, obtenir respostes i arribar a la comprensió dels conceptes.

Tots els materials que s’exposaran han estat dissenyats/construïts pel MMACA. Representen petits reptes o mostren aspectes poc habituals i sorprenents de la matemàtica. Tenen un caràcter manipulatiu i lúdic, amb diferents nivells de dificultat, pensats per oferir situacions de col·laboració i discussió entre el públic visitant i no requereixen coneixements específics.

Aquesta iniciativa ha arribat a més de 30 poblacions de tot el territori català i des de l’any 2013 el MMACA disposa d’un espai permanent al Palau Mercader de Cornellà de Llobregat.

Durant els dies que estigui l’exposició a la ciutat es duran a terme diferents tallers i xerrades per tal de complementar l’exposició. [+info]. (Aquesta funcionalitat del web s’obrirà més endavant).

Us anirem informant a mesura que es vagi concretant el programa. Així i tot, us recomanem visualitzar la pàgina del museu http://www.mmaca.cat