Els millors discursos de la història

En aquest apartat trobareu diferents registres de discursos que podreu visualitzar i analitzar a classe per preparar les vostres exposicions.

0. Estudiants i mestres.

1. Discurso de Malala Yousafzai a les Nacions Unides.

Malala Yousafzai, la joven a quién un Talibán disparó en 2012 por defender el derecho de las niñas a la educación, habla en las Naciones Unidas: “El talibán falló”.

2. Malala Yousafzai 2014 Nobel Peace Prize Speech

El comitè del Premi Nobel de la Pau acaba de fer públic, a Oslo, els noms dels guanyadors de l’edició d’aquest any, amb els quals premia la lluita a favor de l’educació dels infants. Es tracta de la noia pakistanesa Malala Yousafzai, tirotejada pels talibans, i de l’activista indi pels drets dels infants Kailash Satyarthi, president de la Xarxa Global contra el Treball Infantil.

El comitè els ha atorgat el premi “per la seva lluita contra la repressió dels nens i els joves i pel dret de tots els nens a l’educació”.

Amb un premi conjunt a un indi i una pakistanesa, de religions hindú i musulmana, el comitè del Nobel aposta per una lluita conjunta a favor de l’educació i contra els extremismes.

El Nobel de la Pau d’aquest any ha estat l’edició que aplegava més candidats: concretament hi havia 278 candidatures proposades per persones o entitats que optaven al premi.

Objectiu dels talibans

Malala Yousafzai, de disset anys, és una jove coneguda per la seva fèrria defensa al dret a l’educació de les nenes i joves al seu país, el Pakistan i s’ha convertit a persona més jove que ha estat premiada amb el Nobel.

Nascuda el 12 de juliol de 1997 a la ciutat de Mingora, va començar a ser coneguda per escriure un blog per a la BBC on denunciava les atrocitats del règim talibà a la vall del riu Swat, la repressió sobre els seus habitants i la prohibició de l’educació a les nenes.

El 9 d’octubre de 2012 un grup vinculat als talibans va atemptar contra ella quan anava a un autobús escolar. Li van disparar al cap i al coll i la van deixar ferida de molta gravetat. A l’hospital de Rawalpindi, prop d’Islamabad, la van operar per extreure-li la bala que tenia molt a prop de la medul·la. Sis dies després la van traslladar a un hospital de Birmingham, al Regne Unit, per continuar amb la seva recuperació i per fer-li la cirurgia reconstructiva de la cara, el crani i altres parts del cos.

Malala es va recuperar i des d’aleshores no ha fet més que defensar els drets dels infants i de les dones per tot el món i rebre premis de tota mena. A més, després d’haver presentat un llibre on explica la seva vida i les seves idees sobre com canviar el món.

La jove pakistanesa ha rebut nombrosos premis per la seva defensa al dret a l’educació femenina. L’any 2013 li van concedir tres premis: el mes de gener el premi Simone de Beauvoir a París, i el mes de maig va guanyar el XXV Premi Internacional Catalunya que concedeix la Generalitat i el premi Unicef a Espanya. El mes d’octubre passat se li va concedir el premi Sajarov a la Llibertat de Consciència, que atorguen els presidents dels grups polítics al Parlament Europeu.

Ara la jove estudia al Regne Unit perquè continua amenaçada de mort al seu país.

La jove Malala ha declarat:

“He rebut aquest premi, però això no és el final de res. De cap manera és el final de la campanya que he començat. Això és el començament. Vull que tots els infants vagin a l’escola. Hi ha 57 milions de nens i nenes que no reben cap mena d’educació, que no tenen accés ni a l’educació primària.”

3. Logan Laplante. Què és l’educació?

4. El discurs de Joan Maria Pou en record de Tatiana Sisquella.

En l’acte d’entrega dels Premis Nacionals de Comunicació s’ha atorgat una Menció d’Honor a títol pòstum a la periodista Tatiana Sisquella, que va morir al febrer. El seu marit, Joan Maria Pou, ha recordat en un emotiu discurs la relació de Sisquella amb la comunicació: “Feia una ràdio esplèndida en una situació que no us la podeu ni imaginar”, ha dit.

5. Discurs de Pau Casals a les Nacions Unides.

En reconeixement a l’actitud de Pau Casals en defensa de la pau, els Drets humans i la identitat dels pobles, el 1971 el secretari general de les Nacions Unides, Uthant, li va lliurar la Medalla de la Pau. El discurs que Pau Casals va fer en agraïment a aquesta distinció consta com un dels testimonis més emotius de la història.

6. Discursos per a la història: John Fitzgerald Kennedy

John Fitzgerald Kennedy, Berlin Occidental, 26 de juny de 1963. Davant de 400.000 berlinesos, el president nord-americà pronuncia el que es considera un dels millors discursos de la història.

7. Emma Watson: El discurso por el que fue ovacionada en las ONU.

Emma Watson fue ovacionada el domingo en la sede central de la ONU en Nueva York tras pronunciar un discurso en favor de la igualdad de derechos entre los hombres y las mujeres en el marco de la campaña HeForShe (“Ellos por ellas”) de la citada entidad.

8. Ante la ONU una niña que dejo en silencio a todo el mundo.

Ante las Naciones Unidas esta niña dice la verdad a los mayores y les dice todo lo que tienen que oir para que se les caiga la cara de vergüenza, si lleva casi dos años este video colgado y tiene poco mas de 2 millones de visitas, nos demuestra que aun estamos sordos y ciegos. Hace ya casi dos años que sucedió esto, casi 2 años y aun no vemos ninguna reacción.

9. Elevator Pitch Winner

10. Imagine Cup 2012 – CapStreet Elevator Pitch

11. Elevator Pitch – Genevieve Catalano

Altres discursos