INS Vilafant

Web de referència:

Referents de centre

• Curs 2021-2022: Montse Juanola, Cristina Mallol, Lídia Canet, Esther Pagès, Sílvia Serradell
  • Curs 2020-2021: Montse Juanola, Cristina Mallol, Lídia Canet, Esther Pagès, Sílvia Serradell
  • Curs 2019-2020: Montse Juanola, Cristina Mallol, Lídia Canet, Esther Pagès, Sílvia Serradell
  • Curs 2018-2019: Montse Juanola, Cristina Mallol, Lídia Canet, Esther Pagès, Sílvia Serradell
  • Curs 2017-2018: Francesca Dot, Montse Juanola, Cristina Mallol, Esther Pagès
  • Curs 2016-2017: Francesca Dot, Montse Juanola, Cristina Mallol, Lídia Canet, Isabel Grabuleda, Esther Pagès
  • Curs 2015-2016: Francesca Dot, Montse Juanola, Cristina Mallol, Lídia Canet, Isabel Grabuleda, Esther Pagès
  • Curs 2014-2015: Francesca Dot, Montse Juanola, Cristina Mallol, Lídia Canet, Isabel Grabuleda, Esther Pagès

Professorat acompanyant dins del centre:

• Sílvia Serradell

Introducció:

Projecte marc:

El Club de Lectura de l’INS de Vilafant neix per donar resposta a la demanda de professors i alumnes de crear un espai comú de lectura per compartir experiències i vivències. Es pretén començar fent una trobada per trimestre, amb la lectura de llibres tant en català com en castellà o anglès i treballar així la transversalitat. El que es vol afavorir és el contacte entre alumnes de diferents nivells a partir d’un eix comú com és la lectura d’obres que puguin entendre i compartir sense necessitat d’adaptacions.

La posada en comú amb autors, il·lustradors, persones que puguin aportar la seva experiència tant com a lectors com a difusors de l’obra també serà rellevant. La lectura esdevé eix vertebrador perquè pot dur-se a terme a casa o a l’espai in situ de l’institut.

Objectius:

Tenint en compte les experiències prèvies en altres instituts l’objectiu primordial serà consolidar un club de lectura amb lectors fidels. A banda es relacionen altres objectius no menys importants:

• Incentivar o consolidar el gust per la lectura.
  • Fer descobrir noves temàtiques i gèneres.
  • Crear un espai de debat i discussió al voltant d’un llibre.
  • Afavorir la comunicació internivells  i intergeneracional: alumnes de diferents cursos i professors.
  • Buscar un entorn complementari i transversal a la lectura: música, teatre, monòlegs, gastronomia, disfresses…
Contextualització en el centre:

Des de fa diferents cursos els departaments de català i castellà han dotat de llibres la biblioteca, a banda del pressupost que se’n deriva des de direcció. Això ha permès, en molt poc temps, gaudir de les últimes novetats en literatura juvenil atès que aquest és el principal  usuari. Els alumnes veuen recompensada la lectura voluntària amb una puntuació addicional a finals de trimestre. Això ha permès copsar un interès real per fomentar el club de lectura que s’ha endegat al nostre centre.

Calendari de sessions i Galeria d’imatges:

CURS 2017-18
20 Desembre 2017
Febrer 2018
Abril 2018
 Vegeu el resum de la sessió aquí
 Vegeu les fotos del Club aquí
CURS 2016-17
2 Novembre 2016

24 Febrer 2017
5 Maig 2017
Obre el resum de la sessió Obre La casa sota la sorra – Resum sessió Obre Barrabum-Resum sessió