INS de Peralada

Web de referència:

Referents de centre:

• Curs 2022-2023: Marta Fons

Professorat acompanyant dins del centre:

Curs 2022-23: Sheila González, Eloi Teixidor i Ariane Chacón.

Introducció:

Aquest curs 2022-2023 l’INS Peralada hem posat en marxa el Club de lectura els professors i les professores de l’àmbit lingüístic: Marta Fons, Sheila González, Eloi Teixidor i Ariane Chacón.

Vam iniciar el projecte durant el segon trimestre i s’han apuntat a l’activitat 43 alumnes de 1r, 2n i 3r d’ESO. L’any vinent ja tindrem 4t d’ESO i podrem estendre el projecte a tot l’alumnat de secundària.

Vam presentar el Club de lectura des de les matèries de llengua i des d’allà vam explicar algunes idees sobre l’Àngel Burgas, autor que s’ha treballat des dels diferents clubs de lectura dels instituts de l’Alt Empordà i que va fer la xerrada al Teatre Cinema El Jardí, el dia 26 de maig.

L’alumnat de 1r i 2n d’ESO ha llegit L’anticlub i els de 3r Noel et busca. Després d’haver llegit aquestes dues obres d’Àngel Burgas i dins del marc de les activitats de Sant Jordi, vam trobar-nos, alumnat i professorat, al Claustre de Sant Domènec per tal de poder compartir l’experiència viscuda a través de la lectura d’aquests dos llibres.

Aquest mateix curs hem engegat també el Club de lectura per a famílies. L’ha organitzat la Valentina Planas, de La incorrecta, i ha comptat amb la participació d’una desena de famílies.

S’han llegit i comentat Benvolguda, d’Empar Moliner, i La possibilitat de dir-ne casa, de Marta Orriols.

Projecte marc:

El Club de Lectura és una iniciativa que està relacionada amb el projecte de dinamització de la biblioteca escolar i amb l’assessorament del Seminari de Clubs de Lectura de l’Alt Empordà, que depèn del SEAE.

Calendari de sessions:

Per determinar