CLVA 2022

El Certamen de LVA està organitzat per la Fundació Enciclopèdia Catalana i el Departament d’Educació, i compta amb el suport de l’Obra Social “la Caixa” i de Biblioteques Públiques de Catalunya. Té com a objectiu la promoció de  la lectura a l’alumnat de tot Catalunya.

El Certamen consta de cinc categories: grumets vermells (cicle mitjà de primària), grumets verds (cicle superior de primària), timoners (alumnat nouvingut de cicle superior de primària i primer cicle d’ESO), corsaris (primer cicle d’ESO) i tropa de corsaris (grups de 3 nois i noies de 2n cicle d’ESO). La lectura és individual a totes les categories, excepte la tropa de corsaris. En aquesta categoria la lectura és col·lectiva.

Cada centre educatiu pot participar en el Certamen amb un alumne per categoria (en la categoria de Tropa de Corsaris, 3r i 4t d’ESO, ha de ser un grup de tres alumnes).

XVIII Certamen de Lectura en Veu Alta – Curs 2021-22

Gala Final: Festa de la lectura

Final territorial: Divendres 29 d’abril, a La Sitja de Fornells de la Selva

Relació de l’alumnat guanyador:

A causa de la situació actual d’evolució de la pandèmia, l’increment de contagis i confinaments tant d’alumnat com de professorat, les semifinals seran telemàtiques.

Resultats de la SEMIFINAL DE L’ALT EMPORDÀ

Quadre-resum finalistes:

DATES SEMIFINAL ALT EMPORDÀ:
  • El dia 7 de març us farem saber la pàgina de la lectura que haurà de llegir el vostre representant de cada categoria.
  • Fins al 14 de març (inclòs), ens podeu fer arribar el vídeo del vostre lector o lectora a través del formulari que s’enviarà als centres inscrits.
  •  El vídeo ha de ser:
    • Lectura del llibre (no s’acceptaran lectures de fotocòpies, tampoc en la categoria de Tropa de Corsaris). Podeu consultar al següent enllaç els llibres proposats per a la fase Semifinal. Tots són en l’edició escolar, per tant us preguem que us fixeu en l’EAN i la col·lecció.
    • No cal que el lector o la lectora digui el títol del llibre o el seu nom: ha de centrar-se només en la lectura del fragment.
    • Cal que la persona lectora se li vegi la cara i que no tingui problemes amb els drets d’imatge.
    • El vídeo s’ha d’enregistrar al centre educatiu. Es pot fer la lectura a l’aula o en algun espai exterior del centre, si no hi ha soroll ambiental.
    • Preferiblement fer la lectura sense mascareta, per facilitar la feina del jurat. Es pot enregistrar en espai exterior, o en grup bombolla. Si no és possible, s’acceptaran igualment els vídeos.
    • Enregistrament del vídeo horitzontal
    • Format MP4
    • El nom de l’arxiu és el nom i cognom de l’alumne (i res més, la resta d’informació la tindrem en el formulari). En el cas de la tropa de corsaris, els dels tres alumnes (nom1_cognom_nom2_cognom2_nom3_cognom3)

CENTRES ALT EMPORDÀ INSCRITS

La inscripció estarà oberta fins al 5 de novembre.
FORMULARI D’INSCRIPCIÓ

Podeu consultar les bases de participació i els valors del certamen a la pàgina web

Taller telemàtic de lectura en veu alta adreçat al professorat: Inscripció

Edicions anteriors