CLVA 2021

 

XVII Certamen de Lectura en Veu Alta – Curs 2020-21

Gala Final

L’enhorabona a l’alumnat guanyador del XVII Certamen de Lectura en Veu Alta. Volem felicitar especialment a l’Aina Montes, la Queralt Guday i en Pep Tubert, de l’INS Narcís Monturiol de Figueres, que han participat i guanyat en la categoria de Tropa de Corsaris.

Podeu visualitzar la Gala del Certamen.

 

I podeu consultar els resultats de les finals territorials.

Resultats de la SEMIFINAL DE L’ALT EMPORDÀ

 
 

 

La inscripció estarà oberta fins al 16 de novembre.
FORMULARI D’INSCRIPCIÓ

Podeu consultar les bases del certamen aquí.

El nou certamen té  canvis substancials

  • Els nois i noies llegiran d’un llibre i no d’un PDF. Es vol donar valor al llibre i tot el que comporta: autoria, il·lustració, edició, traducció, correcció, maquetació…
  • Canvi de fases. Es passa de tres a dues fases (semifinals i finals territorials).

Semifinals (en edicions anteriors anomenada quarts de finals) tindrà el format telemàtic diferit.

Finals territorials: cada Servei Territorial d’Educació (deu en total) tindrà el seu guanyador o guanyadora per categoria. I seran els guanyadors absoluts. Així que, a partir d’aquesta dissetena edició, hi haurà deu guanyadors per cada categoria, en lloc de tenir-ne un, com fins ara.

A causa de les mesures de prevenció sanitària de la Covid19, s’ha suspès la Festa de la Lectura, acte final festiu i de reconeixements dels lectors i lectores. Per tant, la darrera fase del XVII Certamen de lectura en veu alta serà la FINAL TERRITORIAL.

DATES SEMIFINALS:
  • El dia 15 de març us farem saber quin fragment del llibre haurà de llegir el vostre o la vostra finalista.
LECTURES SEMIFINAL ALT EMPORDÀ:

GRUMETS VERMELLS. La balada del Petit Jack, de Mikel Valverde. PÀG. 24

GRUMETS VERDS. Pau Casals i el noi que tocava el violí, de Jordi Sierra i Fabra. PÀG. 38
 
TIMONERS. L’Anticlub, d’Àngel Burgas (versió de Marta Luna). PÀG. 42
 
CORSARIS. E.M. Nova incorporació al club de la cistella, d’Àngel Burgas. PÀG. 197
 
TROPA DE CORSARIS. El club de la C.I.E.N.C.I.A, de Marcelo Mazzanti. PÀG. 66 i 67. Tres lectors o lectores: 1. Narrador/a. 2. Natàlia i Beto. 3. Mare i Eli
  • Fins al dia 19 de març (inclòs), ens podeu per fer arribar el vídeo del vostre lector o lectora a través del formulari que s’ha enviat als centres inscrits.

 

CENTRES PARTICIPANTS ALT EMPORDÀ

 

GRUMETS VERMELLS

 

GRUMETS VERDS

 

TIMONERS

 

CORSARIS

 

TROPA DE CORSARIS

ESC PARC DE LES AIGÜES

x

x

x

INSTITUT CASTELLÓ D’EMPÚRIES

x

x

x

INSTITUT RAMON MUNTANER

x

x

x

INSTITUT PERALADA

x

INSTITUT ILLA DE RODES

x

x

x

ESCOLA JOSEP DE RIBOT I OLIVAS

x

x

ESCOLA JOSEP PALLACH

x

x

x

CENTRE ESCOLAR EMPORDÀ

x

x

x

x

IE CARITAT SERINYANA CAP DE CREUS

x

x

ESCOLA RUIZ AMADO

x

x

ESCOLA RAMON MUNTANER

x

x

INSTITUT NARCÍS MONTURIOL

x

x

x

ESCOLA SANTIAGO RATÉS

x

x

ESCOLA MARTÍ INGLÉS

x

LA SALLE FIGUERES

x

x

ESCOLA LLAGUT

x

x

ESCOLA SOL I VENT

x

x

ESCOLA MN JOSEP MARIA ALBERT

x

x

x

ESCOLA TRAMUNTANA (VILANANT)

x

x

ESCOLA SANT PAU

x

x

ESCOLA JOAN REGLÀ

x

x

ESCOLA CARME GUASCH I DARNÉ

x

x

ESCOLA LES MÈLIES

x

x

LES CLISQUES

x

x

ELS TERRAPRIMS

x

x

ESCOLA TERESA DE PALLEJÀ

x

x

ESCOLA SANT ANDREU

x

x

ESCOLA TRAMUNTANA (PONT DE MOLINS)

x

x

INSTITUT CAP NORFEU

x

x

INSTITUT DE LLANÇÀ

x

x

ESCOLA NARCÍS MONTURIOL

x

x

ESCOLA GARRIGÀS

x

x

x

ESCOLÀPIES FIGUERES

x

x

x

x

INSTITUT OLIVAR GRAN

x

JOSEP POUS I PAGÈS

x

x

INS DE LA JONQUERA

x

ESCOLA SALVADOR DALÍ

x

x

x

FAQs Semifinals telemàtiques

Us recordem algunes característiques sobre l’enregistrament dels vídeos.

CARACTERÍSTIQUES FORMALS:

  • Cal que a la persona lectora se li vegi la cara.  En cas de tenir algun/a alumne/a amb problemes amb els drets d’imatge, el centre n’haurà de triar un altre.
  • És fonamental que es vegi el lector o lectora llegint del llibre, no poden ser fotocòpies.      
  • El lector o lectora ha de centrar-se només en la lectura del fragment que li ha tocat, sense introduir-lo amb el seu nom, el del centre, títol del llibre.
  • Lectura sense mascareta.
  • El vídeo s’ha d’enregistrar al centre educatiu, no a casa. Es pot fer la lectura a l’aula o en algun espai exterior del centre, si no hi ha soroll ambiental.
  • La lectura de la Tropa de Corsaris és col·lectiva (3). Si no són del mateix grup bombolla, i no ho poden fer en un espai exterior, és l’únic cas en què es pot arribar a fer servir mascareta, tot i que és una opció poc recomanable.

 CARACTERÍSTIQUES TÈCNIQUES:

  • Vídeo horitzontal.
  • Preferiblement, format MP4
  • El nom de l’arxiu ha de contenir nom i cognom de l’alumne (i res més): nom_cognom

En el cas de la tropa de corsaris, els dels tres alumnes (nom1_cognom_nom2_cognom2_nom3_cognom3)

    

 

 

 

Aneu a la barra d'eines