FÒRUM d’Escoles Verdes de l’ALTA RIBAGORÇA, la VALL d’ARAN i el PALLARS JUSSÀ – 31 maig

  1. QUAN I ON SERÀ? COM HI ANIREM?
  • El fòrum se celebrarà el divendres 31 de maig a les instal·lacions del campament Toirigo, a la Vall de Boí.
  • El programa Escoles Verdes facilitarà un transport col·lectiu per als participants dels pobles més allunyats.
  • L’horari aproximat de la jornada serà de 9.30h a les 16h. Aquest horari pot variar una mica, ja que la ruta i l’horari del transport col·lectiu no es pot concretar del tot fins que no sapiguem quins centres vindreu.
  1. QUI POT PARTICIPAR? Podeu venir2-3 docents i 4 alumnes per centre, que recomanem que siguin alumnes de 4rt. 5è i/o 6è. Si us agradaria venir amb més de 4 alumnes, ho heu d’indicar en el formulari d’inscripció, en la darrera pregunta: “escriu aquí el que necessitis saber o vulguis comentar”. Quan es tanqui la inscripció valorarem si podem acollir més participants, ja que depèn del número de centres i les places de l’autocar que tenim reservat.
  2. COM US HEU D’INSCRIURE?
  1. CENTRE: Heu de confirmar la participació del vostre centre responent aquest formulari: Inscripció CENTRE Fòrum EV – Toirigo 31 MAIG. Data límit: dimarts 14 de maig
  2. DOCENTSles docents que vindreu al Fòrum us heu d’inscriure a l’aplicatiu Xtec per a que el Dept. d’Educació us certifiqui l’assistència a aquesta activitat formativainscripció DOCENTS Xtec ACTIVITAT  6004090506
  1. QUÈ FAREM EL DIA DEL FÒRUM? L’objectiu dels Fòrums d’EV és que les ecodelegades i delegats verds interactuïn entre elles, s’expliquin les accions que fan al seu centre i agafin idees per després fer retorn a l’escola. I sobretot, que gaudeixin d’una jornada especial!

Durant el fòrum farem diferents activitats i tallers relacionats amb la Salut Planetària; algunes estones alumnes i professors estarem en grups separats i altres estarem totes juntes, i com sempre, farem la Fira de Projectes en la que cada centre exposarà una acció o projecte d’EV.

3.QUÈ HEU DE PREPARAR? Heu de triar una acció o projecte que estigueu fent o hàgiu fet aquest curs i preparar un pòster per presentar-la a la Fira de projectes. Us proposem que en aquest Fòrum compartim accions i projectes relacionats amb la Naturala Biodiversitat, la Salut planetària, especialment sobre aquests àmbits: aigua – canvi climàtic – biodiversitat – hort ecològic – renaturalització del pati, però podeu presentar una acció de qualsevol altra temàtica si ho considereu més adient.

Us animem a que ho decidiu conjuntament amb els vostres alumnes: pot ser una acció amb la que els alumnes han aprés molt, en la que han tingut un paper actiu, una acció de millora de la biodiversitat al centre, al poble o en un espai natural proper…

El format és lliure (cartolines, pòsters, maquetes, objectes…). Us recomanem que sigui molt gràfic i hi hagi poc text, així els alumnes tindran més protagonsime a l’hora d’explicar l’acció a la resta de participants. Us demanem que no porteu cap suport digital com tauletes o ordinadors per promoure aquesta interacció entre els alumnes

El pòster ha de ser com a mínim mida cartolina o A2 i contenir aquesta informació:

  • Nom del centre i títol de l’acció (ben gran!)
  • una frase breu que expliqui l’objectiu principal de l’acció
  • una frase breu que expliqui el resultats i /o conclusions i aprenentatges
  • moltes fotografies, dibuixos, gràfics… podeu posar un QR que enllaci a algun vídeo, material o altre treball realitzat pels alumnes, etc (procureu que el QR tingui bona definició)
  • També podeu portar una maqueta o algun objecte que ajudi a explicar l’acció.

4.QUÈ CAL DUR EL DIA DEL FÒRUM?

  • El pòster, la maqueta i/o els objectes per a la fira de projectes.
  • Els alumnes han de portar: un bolígraf, una cantimplora amb aigua, roba i calçat còmodes, gorra pel sol, esmorzar i dinar (entrepà o carmanyola)
  • Els professors només heu de portar dinar, a l’esmorzar us convidem nosaltres

Quan tanquem les inscripcions i sapiguem quins centres vindreu, organitzarem la ruta del transport col·lectiu. Llavors, us informarem dels horaris i també us enviarem el programa d’activitats.

Recordeu que la data límit per inscriure’s al fòrum és el dimarts 14 de maig, però us agrairem que us hi inscriviu abans, ja que així podem organitzar amb temps les activitats i els grups dels alumnes.

Us esperem a totes!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>