19 curts per potenciar la cooperació entre els infants

A les aules ens interessa que l’alumnat aprengui a cooperar i que es crein interdependències positives entre els integrants del grup. Han de ser conscients que treballant junts podran aconseguir els objectius que es proposin.

L’aprenentatge cooperatiu és una metodologia activa que té com a finalitat potenciar el desenvolupament de les habilitats socials, el treball en equip, l’autonomia , l’ajuda mútua, la responsabilitat individual i la inclusió de l’alumnat.

En aquest article trobareu un recull de curtmetratges que exemplifiquen amb personatges i situacions molt diverses els beneficis de cooperar.

A partir de la visualització d’aquests curtmetratges es poden dur a terme  converses a l’aula que ajudin a prendre consciència dels beneficis de cooperar .