UN SISTEMA DE SUPORTS DIFERENCIATS PER A L’APRENENTATGE DE LA LECTURA:EL PACBAL

Conferència-debat a càrrec de Josep Font i Roura, pedagog, ex-director de l’Escola Estel de Vic i creador del  PACBAL.

El PACBAL és un instrument d’avaluació que mesura el grau d’èxit amb què un/a nen/a progressa en aquelles habilitats que estan a la base de la lectura primerenca. Les diverses àrees que s’avaluen serveixen per predir si l’alumne/a serà lector/a amb fluïdesa i comprensió. És una prova especialment dissenyada per ajudar a les escoles i a l’ alumnat a tenir èxit en l’aprenentatge de la lectura i té un enfocament essencialment preventiu i educatiu. Aquesta prova, el PACBAL determina  si l’alumne/a es troba al nivell que li pertoca o no, i saber quin grau i suport específic li cal per a poder millorar les seves competències, d’aquesta manera es poden treballar les necessitats concretes i específiques, permetent donar el suport concret i necessari a cadascun.

Què és el PACBAL, materials i utilitats:
Una mica d’informació sobre Josep Font: