25 N Alta Ribagorça. Dia Internacional per a l’Eliminació de les Violències envers les Dones

Programa d’activitats organitzades des del SIAD Alta Ribagorça per la commemoració del 25 de novembre, Dia Internacional per a l’Eliminació de les Violències envers les Dones. Enguany el programa se centra en la sensibilització a l’entorn de les violències que viuen les dones des de diferents àmbits.

Durant els mesos de novembre i desembre s’han programat diverses activitats per a tots els públics i en diferents formats: ponències, tallers, espectacles, etc:

• Obra de teatre“Abandónate mucho”:Espectacle músico teatral que deconstrueix, a través de l’humor, el mite de l’amor romàntic. A càrrec de la companyia de teatre Las XL.
    • Dissabte 13 de novembre a les 19h. Confraria Nova del Pont de Suert. Entrada gratuïta.
  • Formació “Patis Igualitaris. Procés comunitari”: adreçada a professorat dels centre educatius, contemplada dins de la programació de la Taula de Salut d’Infància i incorporada al Pla de Formació de zona.
    • Del 20 d’octubre al 24 de novembre (15h). Format online.
  • Caravana Pedagògica sobre Sexualitats, Afectivitats i Feminismes (Sextruck): Espai per qüestionar, experimentar, intercanviar opinions i descubrir. Intervencions eduatives amb l’alumnat de Secundària de la comarca.
    • 18 i 19 de novembre, en horari de 9h a 15h. INS Pont de Suert.
  • Tallers sobre sexualitats i canvis en l’adolescència: adreçats a l’alumnat de Cicle Superior dels centres educatius de Primària de la comarca.
    • 18 i 19 de novembre, de 9h a 11.30h. Centres Educatius de Primària.
  • Taller sobre menstruació conscient “Trencant Tabús”: proposta artística de creació d’un fanzone sobre la primera menstruació. Servei de canguratge gratuït.
    • 18 de novembre, de 17h a 20h. Local social 4Fulles de Vilaller.
  • Xerrada sobre Salut mental i violència masclista: “ Claus per entendre com afecten les violències masclistes a la salut mental de les dones“  a càrrec del SIE de l’Alt Pirineu i Aran i inclosa dins la programació d’activitats de commemoració del Dia Internacional de la Salut Mental. Adreçada a professionals de l’àmbit social i de la salut.
    • 22 de novembre, de 11h a 13h. Oficina del SIAD (c/ Aigüestortes 12, baixos-El Pont de Suert).
  • Contacontes sobre gènere “La veritat de les Princeses” i tallers de titelles, a les Llars d’Infants de la comarca (intervenció inclosa dins la Taula de Salut d’Infància).
    • 2 i 3 de desembre, en horari de matí.
  • Contacontes sobre gènere i diversitat “Blauró”: Una història que parla sobre la identitat de ser qui vulguis ser a través dels colors. Adreçada a públic infantil i famílies.
    • 3 de desembre, a les 18h. Biblioteca Municipal del Pont de Suert.
  • Elaboració del Pla d’Igualtat adreçat a la Ciutadania a través d’un procés participatiu. Fase de grups de treball per temàtiques.
    • Mes de desembre. Format online.