L’equip humà

Cada servei educatiu està format per un equip multidisciplinar:

SE 2022/23 de SE CRP del Vallès Occidental VI

El Centre de Recursos Pedagògics (CRP) és l'equip que dóna suport a l’activitat pedagògica dels centres i a la tasca docent de mestres i professorat, especialment, en temes de formació permanent, de recursos pedagògics i de dinamització de projectes de centre i de la zona. En el marc de les funcions específiques dels CRP, que es concreten en els àmbits de formació, dinamització i recursos, prioritzant el disseny, la planificació i la implementació de la pràctica assessora al centre.

L'Equip d'Assessorament i orientació Psicopedagògic (EAP) dóna suport al professorat i als centres educatius en la resposta a la diversitat de l’alumnat i en relació als alumnes que presenten necessitats específiques de suport educatiu (NESE), així com a les seves famílies.

L'Equip d’assessorament i orientació en Llengua, Interculturalitat i Cohesió social (ELIC) dóna suport al professorat en l’atenció a la diversitat relacionada amb l’alumnat, especialment procedent de la immigració i/o amb l’alumnat amb risc d’exclusió social, en l’àmbit dels centres educatius i els plans educatius d’entorn.

L'àmbit d'actuació de les Unitats d'Acompanyament i Orientació (UAO) s'emmarca en l'acompanyament de l'alumnat de les etapes obligatòries (primària i secundària) que presenten dificultats a nivell emocional o de salut mental amb risc d'abandonament prematur o absentisme, i les seves famílies, mitjançant l'ampliació de l'acció tutorial.

Les mentores digitals s'encarreguen d’acompanyar, implementar i avaluar l’estratègia digital als centres (EDC).

El Servei Educatiu també treballa de forma coordinada amb el CREDA (Centre de Recursos Educatius per a Deficients Auditius) del Vallès Occidental. Els CREDA són serveis de suport als centres educatius en l’adequació a les necessitats especials de l’alumnat amb greus dificultats d’audició, llenguatge i/o comunicació que interfereixen en el seu desenvolupament personal, social i curricular. La seva intervenció es concreta en tres grans àmbits: alumnat i famílies; centres i professorat; zona educativa.