Av/ del Maresme, 192-212 · 08915 Badalona * Com arribar-hi |
|
Des del Pla de formació del professorat de Badalona s’ha considerat oportú impulsar l’organització d’una Jornada per i amb les educadores i educadors de les escoles bressol i llars d’infants amb l’objectiu de continuar millorant l’acció educativa adreçada als nens i nenes de 0 a 3 anys. Aquesta jornada vol afavorir el coneixement i el debat a l’entorn d’idees i d’experiències vinculades amb la petita infància centrades, especialment, en els àmbits de la metodologia i la programació. El programa de la jornada s’ha construït a partir de les aportacions fetes per educadores i educadors d’aquesta etapa educativa i comptarà amb una conferència inicial, l’exposició de diverses experiències i la realització de tallers vinculats a temes d’interès. La Jornada Educació 0-3 Badalona vol contribuir, també, a la construcció d’una xarxa de professionals i centres vinculats a aquesta etapa educativa que contribueixi a la millora de l’educació infantil, en el marc i el procés de Badalona com a ciutat educadora.
Objectius: -Reconèixer i difondre el treball que fan les escoles bressol i les llars d’infants de la ciutat. |
Adreçada a: | ||||
La jornada s’adreça a les educadores i educadors de 0 a 3 anys, incloent el professorat de P3 dels centres d’educació infantil i primària, i a estudiants i professionals d’àltres àmbits interessats en aquesta etapa educativa. | ||||
Inscripció: Fins el 9 d’abril de 2015 | ||||
Formulari d’inscripció
Inscripció gratuïta. Places limitades Per a més informació, poseu-vos en contacte amb el Centre de Recursos Pedagògics de Badalona al telèfon 93 460 22 26 o bé a través del correu electrònic: crp-badalona@xtec.cat |
||||
Programa: | ||||
09.00 h Acollida dels assistents | ||||
09.30 h Presentació de la Jornada | ||||
10.00 h Conferència d’inici de la Jornada: “La qualitat educativa en el cicle 0-3”. A càrrec de Maite Miró. Baixa la presentació | ||||
11.00 h Pausa-cafè i mostra de pòsters d’experiències. Si vols presentar una experiència en forma de pòster, envia aquesta fitxa al correu crp-badalona@xtec.cat | ||||
11.45 h Experiències de centres La presentació d’experiències es farà a través d’una exposició de pòsters i de diverses comunicacions seleccionades en funció de la seva diversitat temàtica i de les seves característiques innovadores i de possible transferibilitat (termini de presentació d’experiències: 13 de març). |
||||
11.45 – 12.00h Formació Interna de Centre Montse Boza. EBM Nero Nas (Badalona) Baixa la presentació |
||||
12.00 – 12.15h Dimoni Pelut Marisol López i Sílvia Gàmiz. Llar d’infants Valonsadero (Badalona) Baixa la presentació |
||||
12.15 – 12.30h Torn obert de debat i preguntes | ||||
12.30 Tallers | ||||
Taller 1. Primeres literatures, moixaines, cantarelles, contes i llibres. Roser Ros La llengua com a canal de comunicació a l’educació infantil està composada per la parla ben sonant, per la veu que la vehicula, el cos que la fa possible i pel repertori que tot mestre ha de posseir perquè les orelles dels nens i nenes que ajuda a créixer es tornin receptives, estimin la llengua, se la facin seva i descobreixin les seves immenses possibilitats. Espai web Tantàgora Bibliografia Roser Ros Espai web de Jocs de falda |
||||
Taller 2. Taller de llenguatges expressius: creativitat i joc. Manuel Fernández En aquest taller es treballa d’una forma interdisciplinari, per dir-ho d’alguna manera, on hi ha una barreja de diferents tipus de llenguatges: corporal, plàstic i visual, musical…, amb una metodologia de joc, sorpresa i descoberta, partir de la pròpia vivència, mitjançant uns materials i recursos. Una altra manera d’entendre l’educació i com podem fer servir elements que tenim a l’abast i poder compartir moments d’emocions i de somriures amb tots els infants i entendre també com aprenen a l’escola. Espai web Alegria, somriures i abraçades |
||||
Taller 3. Música i moviment en la primera infància. Albada Blay Taller pràctic per conèixer diferents idees, activitats i estratègies per introduir als nadons, nens i als seus pares en l’activitat musical a partir d’experiències positives basades en el joc, l’afecte, la intuïció i la creativitat. Recursos com la veu, el ritme, el moviment, la improvisació …, utilitzats amb coherència i reflexió, es poden convertir en esplèndids canals d’aprenentatge i plaer que ajudin als infants a créixer, aprendre i estimar la música.. Espai web Minimúsics |
||||
13.30 h Cloenda de la jornada | ||||