1a Jornada 0-3

Av/ del Maresme, 192-212 · 08915 Badalona * Com arribar-hi
Badalona, 18 d’abril de 2015

Des del Pla de formació del professorat de Badalona s’ha considerat oportú impulsar l’organització d’una Jornada per i amb les educadores i educadors de les escoles bressol i llars d’infants amb l’objectiu de continuar millorant l’acció educativa adreçada als nens i nenes de 0 a 3 anys. Aquesta jornada vol afavorir el coneixement i el debat a l’entorn d’idees i d’experiències vinculades amb la petita infància centrades, especialment, en els àmbits de la metodologia i la programació. El programa de la jornada s’ha construït a partir de les aportacions fetes per educadores i educadors d’aquesta etapa educativa i comptarà amb una conferència inicial, l’exposició de diverses experiències i la realització de tallers vinculats a temes d’interès. La Jornada Educació 0-3 Badalona vol contribuir, també, a la construcció d’una xarxa de professionals i centres vinculats a aquesta etapa educativa que contribueixi a la millora de l’educació infantil, en el marc i el procés de Badalona com a ciutat educadora.

Objectius:

-Reconèixer i difondre el treball que fan les escoles bressol i les llars d’infants de la ciutat.
-Afavorir l’intercanvi d’experiències i la transferibilitat de pràctiques en aquesta etapa educativa.
-Promoure el debat i la construcció de noves propostes de formació per a les educadores i els educadors d’infants entre 0 i 3 anys.

Adreçada a:
La jornada s’adreça a les educadores i educadors de 0 a 3 anys, incloent el professorat de P3 dels centres d’educació infantil i primària, i a estudiants i professionals d’àltres àmbits interessats en aquesta etapa educativa.
Inscripció: Fins el 9 d’abril de 2015
Formulari d’inscripció

Inscripció gratuïta. Places limitades

Per a més informació, poseu-vos en contacte amb el Centre de Recursos Pedagògics de Badalona al telèfon 93 460 22 26  o bé a través del correu electrònic: crp-badalona@xtec.cat

Programa:
09.00 h Acollida dels assistents
09.30 h Presentació de la Jornada
10.00 h Conferència d’inici de la Jornada: “La qualitat educativa en el cicle 0-3”. A càrrec de Maite Miró. Baixa la presentació
11.00 h Pausa-cafè i mostra de pòsters d’experiències. Si vols presentar una experiència en forma de pòster, envia aquesta fitxa al correu crp-badalona@xtec.cat
11.45 h Experiències de centres
La presentació d’experiències es farà a través d’una exposició de pòsters i de diverses comunicacions seleccionades en funció de la seva diversitat temàtica i de les seves característiques innovadores i de possible transferibilitat (termini de presentació d’experiències: 13 de març).
11.45 – 12.00h Formació Interna de Centre
Montse Boza. EBM Nero Nas (Badalona) Baixa la presentació
12.00 – 12.15h Dimoni Pelut
Marisol López i Sílvia Gàmiz. Llar d’infants Valonsadero (Badalona) Baixa la presentació
12.15 – 12.30h Torn obert de debat i preguntes
12.30 Tallers
Taller 1. Primeres literatures, moixaines, cantarelles, contes i llibres. Roser Ros
La llengua com a canal de comunicació a l’educació infantil està composada per la parla ben sonant, per la veu que la vehicula, el cos que la fa possible  i pel repertori que tot mestre ha de posseir perquè les orelles dels nens i nenes que ajuda a créixer es tornin receptives, estimin la llengua, se la facin seva i descobreixin les seves immenses possibilitats.

Espai web Tantàgora
Bibliografia Roser Ros

Espai web de Jocs de falda
Taller 2. Taller de llenguatges expressius: creativitat i joc. Manuel Fernández
En aquest taller es treballa d’una forma interdisciplinari, per dir-ho d’alguna manera, on hi ha una barreja de diferents tipus de llenguatges: corporal, plàstic i visual, musical…, amb una metodologia de joc, sorpresa i descoberta, partir de la pròpia vivència, mitjançant uns materials i recursos. Una altra manera d’entendre l’educació i com podem fer servir elements que tenim a l’abast i poder compartir moments d’emocions i de somriures amb tots els infants i entendre també com aprenen a l’escola.
Espai web Alegria, somriures i abraçades
Taller 3. Música i moviment en la primera infància. Albada Blay
Taller pràctic per conèixer diferents idees, activitats i estratègies per introduir als nadons, nens i als seus pares en l’activitat musical a partir d’experiències positives basades en el joc, l’afecte, la intuïció i la creativitat.
Recursos com la veu, el ritme, el moviment, la improvisació …, utilitzats amb coherència i reflexió, es poden convertir en esplèndids canals d’aprenentatge i plaer que ajudin als infants a créixer, aprendre i estimar la música..

Espai web Minimúsics
13.30 h Cloenda de la jornada