XV Jornada de la Il·lustració ESC EL FARELL

Fomentant la Creativitat a través de la Col·laboració Escolar

En el marc de l’Escola El Farell, de Caldes de Montbui, des de fa 15 anys, s’ha desplegat una iniciativa extraordinària per celebrar la màgia de la il·lustració i la narrativa: una Jornada d’Il·lustració. Aquesta jornada no només ha vist la col·laboració entre estudiants de diferents nivells educatius, sinó que també ha promogut la connexió amb la comunitat artística més àmplia. L’objectiu era simple: convidar a estudiants de batxillerat artístic de centres de la zona per il·lustrar les històries escrites pels i les alumnes de l’escola.

Una de les característiques més inspiradores d’aquest esdeveniment és la seva inclusivitat. Des dels grups d’infantil fins als alumnes de secundària, tots han tingut l’oportunitat d’immergir-se en el món de la il·lustració. Els més petits han tingut l’avantatge d’explorar la seva creativitat amb l’ajuda d’un il·lustrador/a a l’aula que els ha guiat a través de la creació d’un conte col·lectiu. És un exemple brillant de com els i les mestres poden fomentar el pensament artístic i la col·laboració des d’una edat primerenca.

Per als alumnes de 1r, 2n i 3r de primària, la jornada ha suposat una oportunitat emocionant per mostrar les seves pròpies històries al món, amb un toc especial d’il·lustració. Cada alumne/a ha creat una història de manera individual, i després han tingut el privilegi de veure com un il·lustrador/a professional donava vida a les seves paraules amb imatges evocadores i vibrants. Aquesta experiència no només els ha animat a expressar-se lliurement, sinó que també els ha mostrat com el seu treball pot ser interpretat i millorat per altres talents artístics.

La jornada no només ha estat una oportunitat per al creixement individual dels i les alumnes, sinó que també ha creat una atmosfera de comunitat i intercanvi d’idees. Els i les estudiants de batxillerat artístic convidats han aportat una nova perspectiva i habilitats professionals que han enriquit cada projecte. A més, han establert connexions valuoses amb els joves artistes de l’escola, creant una xarxa de suport i inspiració que pot durar tota la vida.

Més enllà de les aules, la Jornada d’Il·lustració ha tingut un impacte profund en tota la comunitat educativa. Ha mostrat el poder de la col·laboració i la creativitat per transcendir les fronteres de l’educació formal i crear experiències que perduren en el temps. Aquest esdeveniment ha demostrat que quan es dona l’espai i les eines adequades, els estudiants són capaços de produir treballs d’una bellesa i profunditat sorprenents.

En conclusió, la Jornada d’Il·lustració ha estat molt més que una simple activitat escolar. Ha estat una celebració de la imaginació, la col·laboració i el poder transformador de l’art. Aquest esdeveniment ha deixat una empremta duradora a l’escola i a tots els qui hi han participat, recordant-nos que quan unim les nostres forces i passions, podem crear coses meravelloses que transcendeixen les expectatives més elevades. Moltes felicitats a l’equip docent per l’organització!!