PROGRAMA RECERKIDS

Recerkids és el programa educatiu organitzat per la Direcció General de Recerca de la Generalitat de Catalunya i Eduxarxa que té com a objectiu apropar la recerca científica a l’alumnat de 5è i 6è de Primària.

Aquest curs, el programa celebra la V edició, i ho fa amb recerques sobre el canvi climàtic, una temàtica de molta actualitat, i tenint en compte el context en què ens trobem, proposa dues línies de recerca pautades, que es podran dur a terme tant a l’aula com des de casa, per tal d’adaptar-se a les diferents situacions que puguin sorgir amb els grups-classe durant el programa, i que faran reflexionar l’alumnat sobre conceptes tan actuals com l’emergència climàtica, tot desenvolupant l’esperit crític envers la informació que els arriba dels mitjans de comunicació:

1. Lluitar contra el canvi climàtic amb la llista de la compra: una proposta que permetrà investigar com tothom pot contribuir a reduir les emissions de diòxid de carboni a l’hora de fer la llista de la compra.
  2. El CO2 no es veu però les seves conseqüències, sí: a través d’aquesta recerca, l’alumnat podrà observar els canvis que tenen lloc en un ecosistema polar quan els nivells de CO2 augmenten notablement.

A més a més com a novetat d’aquest any, el programa ofereix una adaptació curricular de les recerques a les escoles d’alta complexitat per tal d’ajudar el professorat el millor possible.

Consulta tota la informació sobre la V edició de Rercerkids  https://www.recerkids.cat/recerca-2020-2021/