PROGRAMA BIBLIOTECA ESCOLAR “PUNTEDU” I APLICACIÓ EPÈRGAM

El Programa biblioteca escolar “puntedu”, del Departament d’Ensenyament, ofereix una formació específica, adreçada al professorat responsable de la biblioteca escolar, com també als docents que formin part de la comissió de biblioteca. Aquesta formació es divideix en bàsica i d’aprofundiment. Tots els cursos que s’ofereixen representen una transferència al centre, de manera que cal un suport de l’equip directiu.

Tota la formació del Programa biblioteca escolar “puntedu” compleix els requisits per acreditar el perfil “Lectura i biblioteca escolar” (RESOLUCIÓ ENS/1128/2016, de 26 d’abril, dels “perfils professionals dels llocs de treball específics en centres educatius públics dependents del Departament d’Ensenyament i el procediment de capacitació professional per ocupar-los”).

Podeu consultar l’oferta de cursos al següent enllaç http://xtec.gencat.cat/ca/projectes/biblioteca/formacio/formaciodelprograma/

L’ePèrgam és l’aplicació de gestió de les biblioteques escolars que ofereix el Departament d’Ensenyament.

És una aplicació en línia i es caracteritza per:

• Aprofitar els avantatges de la xarxa per fer la catalogació.
  • Permetre la consulta en línia dels catàlegs de les biblioteques escolars.
  • Disposar de funcionalitats per incentivar l’ús de la biblioteca per part de la comunitat escolar.
  • Facilitar el manteniment tècnic de les dades bibliogràfiques i d’usuaris.

Qualsevol centre educatiu de Catalunya pot tenir accés a l’aplicació ePèrgam, sempre que alguna o algunes persones del centre (és aconsellable que sigui més d’una) hagin fet la formació corresponent.

Per a més informació i per fer la inscripció, podeu anar a l’enllaç a xtec.cat ePèrgam