Problemes a l’esprint 2020-21

L’activitat Problemes a l’esprint és una activitat en línia adreçada a equips de centre organitzats de la manera que en cada centre es consideri més eficaç. Per aquestes activitats no cal inscripció prèvia. Únicament s’ha d’organitzar adequadament un grup d’alumnes, que potser internivells, que vulguin participar en una activitat col·laborativa de resolució de problemes. La denominació “a l’esprint” prové del fet que el centre guanyador és el primer que envia totes les solucions correctes a les qüestions de matemàtiques que es plantegen.

Convocatòries:

• 3r i 4t d’ESO. Dimecres 9 de desembre de 2020.
    • Primària. Dimecres 20 de gener de 2021
    • Batxillerat i cicles formatius. Dimecres 10 febrer de 2021
    • 1r i 2n d’ESO. Dimecres 17 de febrer de 2021

L’estructura de l’activitat

• En la primera part de l’activitat es recomana que l’equip es subdivideixi i que un subgrup treballi els problemes “de la branca d’olivera” i un altre subgrup “els del colom de la pau” que són a priori una mica més difícils que els altres.
  • L’estructura de l’activitat suggereix que, per acabar, tot el grup treballi conjuntament els reptes finals.
  • El nombre de problemes serà, per branques, 4 + 4 + 2 i es proposaran uns reptes suplementaris fora de concurs.

Cada centre podrà fer la prova adaptant l’horari a l’organització del centre.

• Caldrà que un professor ompli un formulari de participació que donarà accés a la web amb els enunciats.
  • El temps es comptarà des del moment d’enviar aquest formulari fins el moment d’enviar la resposta. Per això no és recomanable que es faci la inscripció una estona abans que l’alumnat comenci a treballar.
  • En les convocatòries de secundària es podrà accedir al formulari a partir de les 8 del matí; en les de primària a partir de 2/4 de 9.