Pensament computacional i comunicació audiovisual

Com cada curs, des de l’Àrea de Cultura Digital del Departament d’Educació, us fem arribar el butlletí amb les iniciatives i les novetats previstes pel primer trimestre del curs 2023-2024 relacionades amb el pensament computacional i la comunicació audiovisual.

#CodeWeek 2023 del 7 al 22 d’octubre

La Setmana de la Programació de la UE, CodeWeek, és una iniciativa que té com a objectiu apropar la programació i el pensament computacional a l’alumnat.

Per participar podeu obtenir més informació en el següent article.

Setmana Mundial de l’Alfabetització Mediàtica i Informacional del 23 – 25 d’octubre

La Setmana Mundial de l’Alfabetització Mediàtica i Informacionalpromoguda perla UNESCO té l’objectiu de sensibilitzar i promoure l’Alfabetització Mediàtica i Informacional a través de l’educació, la cultura i la ciència.

El Canal de Reporters s’afegeix a la iniciativa i, en col·laboració amb l’equip de les Biblioteques Escolars, oferirà als centres seminaris web organitzats conjuntament amb el Col·legi de Periodistes, orientats a l’alumnat de Primària, Secundària i Batxillerat amb la participació de diferents professionals de la comunicació.

Jornada micro:bit LIVE Barcelona 2023: micro:bit a les aules: desenvolupant competències clau per al futur. 11 de novembre – presencial

No et perdis la primera jornada ‘Micro:bit LIVE‘ que se celebrarà l”11 de novembre a Barcelona (Sant Feliu de Llobregat)!

Una jornada plena d’aprenentatge, col·laboració i descobriment que comptarà amb experts en educació tecnològica, projectes inspiradors, tallers formatius i valuosos recursos pedagògics.

Participa com a ponent: comparteix la teva  experiència.

Participa com a assistent:deixa’ns les teves dades per rebre més informació i no perdre’t cap detall!

Activitats formatives

Càpsules formatives especifiques per a la DOTACIÓ DE ROBÒTICA

NOVETAT ❗ Aquestes càpsules formatives estan dissenyades per ser una iniciació a la programació orientada a la robòtica, i donar una base per a poder programar els diferents dispositius i robots de les dotacions que arribaran als centres.

Del 2 d’octubre a l’11 de desembre, 2023.

• Macrokudi aprenent a programar: Scratch orientat a la robòtica (15 h)
  • Macrokudi aprenent a programar amb micro:bit (15 h)
  • Macrokudi aprenent a programar amb ArduinoBlocks (15 h)

Més informació sobre càpsules formatives i itineraris