Jornades sobre autisme: “Per una educació inclusiva real”. Reconeguda pel Departament d’Educació

Soc Cristina Vila Peñuelas, sociòloga i creadora de l’Associació Cultivant Igualtat i també soc mare d’una noia de 15 anys autista. Des de l’entitat treballem temes de coeducació i prevenció de violències masclistes amb mirada interseccional a través d’un projecte que es diu Canvia el conte.

Estem organitzant una jornada sobre autisme “Per una educació inclusiva real” que realitzarem el 20 i 27 de maig (presencial – Centre Cultural La Mercè, Girona– i en línia) i comptem amb una subvenció d’Igualtat i Feminismes i de Diputació de Girona.

El projecte sorgeix d’aquest vídeo gravat a L’Ateneu de Celrà per visibilitzar l’autisme en noies: “Nosaltres també podem volar”. Al final de la jornada del dissabte, farem la representació teatral de les Aneguetes a càrrec de noies autistes que explicaran com viuen des de dins l’espectre i algunes de les actrius i actors de “Canvia el conte” (Ovidi Llorente i Ma López)

PER QUÈ FEM AQUESTA JORNADA?

L’alumnat autista -i sobretot noies- acaba abandonant la formació postobligatòria per les barreres que es troben perquè no tenen ni les adaptacions ni els suports necessaris.

Per què moltes vegades desconeixem què és l’autisme i com podem garantir la igualtat d’oportunitats en els centres educatius?

Existeixen tantes preguntes, dubtes i interrogants que esperem resoldre’ls aportant continguts, metodologies i eines que ajudin a construir espais educatius més inclusius i equitatius.

COM PODEM GARANTIR LA IGUALTAT D’OPORTUNITATS A L’EDUCACIÓ?

Parlarem de la detecció de l’autisme en les diferents etapes educatives i amb mirada de gènere, de l’adaptació curricular des de dins i fora de l’espectre, de la prevenció de l’assetjament escolar i de la violència masclista, i un llarg etcètera.

QUI SERAN LES PERSONES PONENTS?

A càrrec de Sara Codina (Mujer y Autista), Marisa Martínez (La Michi Autista), Carles Vallvé de Soc Asperger, Helena Rivera Psicòloga (CSMIJ), Jordi Sunyer (Director de Joan XXIII), Maga Paiva (Terapeuta Ocupacional), Anna Rigat, Judith Rabat i Jordi Sunyol de l’Escola d’Educació Especial de Joan XXIII), Laura de Batlle (TEAcompanyem), Hugo Rovira de Saralegui de La Foixarda, de Carmen Molina de CEPAMA entre d’altres professionals i persones autistes parlant en primera persona.

A QUI VAN ADREÇADES?

famílies i a docents de Primària, Secundària, Cicles Formatius, Universitats, etc.

PROGRAMA COMPLET I INSCRIPCIONS

Per veure el programa complet o realitzar la inscripció, poden trobar-lo aquí

Reconeguda pel Departament d’Educació (12 hores)

Més informació a la web.